voeding 11 maanden

Hoi allemaal

Mijn zoontje is inmiddels alweer 11,5 maanden (wat gaat hetsnel!)en ik heb een vraagje over zijn voeding. Sinds een week of 2 drinkt hij bijna niks meer van zijn laatste fles (die hij rond 19.00 uur krijgt). Ik kan me daar wel iets bij voorstellen aangezien hij een uur daaroor warm eten krijgt met als toetje yogurt en dat gaat allemaal op. Ik vraag me eigenlijk alleen af wanneer die laatste fles eraf kan en of dat nu nog niet te vroeg is. 's ochtends krijgt hij pap en tussen de middag bij de boterham ook nog een fles melk. Is dat genoeg zuivel op die manier?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hoi, mijn dochter is bijna 10 maanden en zij krijgt ook de laatste fles vlak na haar avondeten. Ik geef haar de fles in bed en zij mag die dan zelf vasthouden. Vindt ze leuk en drinkt ook beter!. Ik denk dat je zoontje voldoende zuivel binnen krijgt. Misschien kun je proberen om het avondeten een beetje te vervroegen naar bijv. 17-17.30 uur.
Mijn dochter krijgt op een dag:
8 uur boterham met een klein flesje 100
10 uur potje fruit
12.30 dubbele boterham met fles 200
15.00 uur een liga me een beetje yoghurt
17.00 potje groente
19.00 fles 200
Mijn neefje van bijna 2 krijgt nog steeds 's avonds voor het slapen gaan een fles warme melk. Vindt ie heerlijk!
 
Hoi hoi,

Ik heb een vergelijkbaar schema met mijn zoontje. De avondfles niet leegdrinken is geen probleem; je kindje krijgt genoeg zuivel binnen hoor. En maandag op het cb zeiden dat wat melk of sap voor het slapengaan een avondritueel kan zijn; als ze er goed op slapen.....

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.
 
Bedankt voor jullie reactie! Hij wil het echt niet meer, ook niet als ie het zelf mag doen. Maar hij slaapt er prima op dus ik laat het lekker zo.

Veel plezier met jullie kleintjes!
 
Terug
Bovenaan