Voeding 4 maanden?

Hallo,
Heb een vraagje wat geven jullie de kinderen met 4 maanden mijn zoon is nu 4 maanden en zit op 4 keer 180cc en 1 keer 220cc(avondfles).
Nu ben ik begonnen met een paar hapjes banaan en hij vondt het heerlijk maar nu heb ik weer gehoord dat dat pas mag met 6 maanden????
Mijn dochter is 2 en bij haar ben ik ook begonnen met 4 maanden.
Ook heeft hij na 3 uur gewoon weer honger dus jullie snappen het is een beetje ongeregeld hier.
Wil toch een beetje een schema erin houden alleen is dat nu een beetje moeilijk.

TIPS?????????

Groetjes Miranda

Blijf gewoon op vaste tijden flesvoeding geven en geef de hapjes gewoon tussen door. Het is ook gewoon om te oefenen, pas vanaf 6 mnd wordt het "serieuze zaak" Ik denk dat ze vaak gezien hebben bij vrouwen die borstvoeding geven (en die volop met 4mnd beginnen met hapjes) dat daar de borstvoeding te snel van terug loopt. Eigenlijk blijven er dingen veranderen het kan maar zo zijn dat het over 3 jaar weer anders is...Ik vind persoonlijk 4 mnd een mooie tijd: op deze leeftijd gaan ze van alles in hun mond stoppen,  en de natuur spreek je niet tegen. Waarom zijn we zo druk met regeltjes? Als een kind van alles in zijn mond stopt zegt dat toch al genoeg?

Groetjes

Hoi!

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en hij krijgt ook al wat bijvoeding. Op het cb zeggen ze "liever een half jaar", vanwege allergie"en. Kinderen kunnen gemakkelijker voedselallergie"en krijgen als je al op jonge leeftijd met bijvoeding begint. Ik heb het toch gedaan omdat mijn zoontje terug moest naar vier flessen per dag en dat wat gemakkelijker wilde met een hapje tussendoor. Hij eet ook ontzettend goed van een lepeltje en bij ons in de familie komen geen voedselallergie"en voor. Zijn schema is als volgt (ongeveer):

8.00 Ontbijt. 200 ml. Melk. (Nutrilon)
10.30 Tussendoortje. Een half potje Olvarit fruit voor 4+ maanden.
12.00 Lunch. 200 ml. melk.
15.30 Middagmelk. 200 ml.
17.30 Avondeten. Een half potje Olvarit groente voor 4+ maanden.
20.00 Avondfles. 200 ml melk met twee eetlepels Nutrix. Daarna nog 30ml melk om het weg te spoelen.

Dit gaat al twee weken uitstekend, dus ik ben er erg blij mee.

Groeten,
Noa

Hoi,
Moet donderdag naar cb dus ga even overleggen maar het schema van jou Noa dat lijkt me wel wat voor Cas ga het gewoon proberen kan geen kwaad volgens mij hij heeft vanavond bodem worteltjes gehad en at het met smaak op met een big smile dus...ik ga er voor denk ik.
Vindt het alleen erg tegenstrijdig met het cb want hij is zo ontevreden de laatste 2 weken om de 3 uur weer honger dus ik weet het ook niet echt meer.

Bedankt alvast,
Groetjes Miranda

De wat sterke soorten voeding kunnen een reactie geven op je kind.(omdat de  maag en darmen dit nog niet goed kunnen verteren)  Echt duidelijk is het niet dat als je met 4mnd begint met bijvoeding dat je kind een voedselallergie kan krijgen. Wat mee teld is natuurlijk of hij er gevoelig voor is, maar kinderen die er gevoelig voor zijn kunnen ook na die 6mnd een voedsel allergie krijgen. Zachte smaken zijn: peer, banaan, meloen, perzik,bloemkool, worteltjes, asperges, aubergine, courgette en ontvelde tomaten. Wel is het belangrijk om te wachten met granen omdat de darmpjes dat nog niet goed aankunnen. Doordat je begint met zachte soorten, kan het lichaam er kalm aan aan wennen (kwa opnemen en verteren) Zo'n 30 jaar geleden kregen baby's  hun eerste hapje met ruim 2mnd! Je kan het er op de CB over hebben maar  ze zijn verplicht om zich aan de "maatstaven"te houden.

ik heb een zoon van 18 weken en die krijgt ook vier voedingen.
7:00uur 180ml +6 schepjes+2 eetlepels nutrix
ong. 12.30 uur 210+7 schepjes
ong.17.00 uur 180+6schepjes
ong22.30 uur 210+7 schepjes +2 eetlepels nutrix.
smorgens of smiddags krijgt ie een fruithapje, een heel potje met een liga  anders heeft meneer niet genoeg.
 hij kreeg met  12  weken al fruithap een met 5 weken al nutrix.
ondank dat ie een heel potje op eet heeft ie nog niet genoeg op zijn manier, wordt ie kwaad als het op is.hij doet het hier goed op.
hij mag van het consultatiebureau nog niks hebben maar hij krijgt het wel.
als ik nu zou beginnen met bijvoeding zou hij voedselintolerantie krijgen volgens de verpleegkundige, dus zou hij zometeen pertinent weigeren om te eten. ik mag pas met een half jaar beginnen met bijvoeding.(dus niet he).
hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes moeder van djurre.

Terug
Bovenaan