voeding 4 maanden

Hoi, mijn zoontje word van de week 4 maanden, nu ben ik al een week begonnen met 1,5 lepel rijstebloem door zijn laatste fles te doen.En heb al een paar keer fruithapjes en groente gegeven (al vind ie groente lekkerder als fruit) wanneer kan ik die (tussen de 5 flessen door, of is dat een flesje teveel nu??) het beste geven?
6.30-7.00 fles     200 cc
10.30-11.00 fles 200 cc
14.30-15.00 fles 200 cc
17.00 fles 200 cc
9.00 fles 200 cc en 1,5 lepel rijstebloem
hij drinkt ze meestal allemaal leeg, en wil s'morgens ook nog weleens vroeger wakker zijn. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. groetjes

Hoi,
de fruit en groentehapjes zijn puur nog voor erbij. Ze vervangen nog geen voeding. In principe begin je met tot max. 2 eetlepels fruit te geven met 4 maanden en vanaf 5 maanden komt daar tot max. 2 eetlepels groente bij. Dan vervalt er een halve fles.
Vanaf 6 maanden meer fruit en groente en dan vervalt de hele fles.
Ik ben zelf overgestapt naar 4 flessen, maar dan meer water en voeding erin. Ipv 180 cc water naar  210 cc water. Op dit moment is Quinn niet zo lekker en verkouden. Hij drinkt minder. En met dit warme weer is het wel belangrijk. Dus ik ben lekker terug gegaan naar 5x 180cc (met voeding erbij zit je dan ongeveer op 200 cc). En doe het nu zoals ik hierboven heb geschreven. Over 2 weken is hij 5 maanden en dan krijgt hij 's  avonds groente erbij.
Groetjes Veerle

nou,veerle haalt me de woorden uit de mond.boas zat inmiddels ook al op 4 wat grotere flessen maar drinkt momenteel ook niet zo best,dus ook weer terug naar 5 keer 180(das toevallig veerle).
ik ben ook bezig met boas een beetje te laten proeven.want meer dan dat is het inderdaad niet.ik geef de hapjes een half uurtje tot een uurtje voor de fles.in de loop van de tijd gaan ze steeds meer eten en dan zul je merken dat hij/zij vanzelf flessen gaat laten staan.dat is het moment om er 1 te laten vallen.maar tot 6 maanden en eigenlijk ook nog tot een jaar is flesvoeding DE belangrijkste voeding voor je kleintje.of borst natuurlijk.
groetjes kari

Terug
Bovenaan