Voeding 4 tot 6 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn baby is bijna 4 maanden en wij zijn begonnen met groente hapjes en dit gaat ontzettend goed. Nu vroeg ik mij alleen af hoe gaat het nu de komende 2 maanden verder. Ik weet dat het vanaf 6 maanden flessen gaat vervangen. Maar wat nu de komende maanden? Hij krijgt nu ongeveer 1/3 van een groente potje, en wil dan over weekje ook beginnen met fruithapje. Maar moet ik dat dan blijven doen tot 6 maanden? Of straks 1 keer per dag groente en 1 keer per dag fruit?</p><p> </p><p>Lijkt mij gewoon beetje vreemd als die nu elke dan nog zo weinig krijgt en dat het dan vanaf 6 maanden in één keer een fles gaat vervangen...</p><p> </p>

Onze dochter is nu 6 maanden, ik ben begonnen met groente of fruit en dan rond 10.00/11.00. Ook 1/3 tot een 1/2 potje. En dan soms 's middag ook rond 15.00. (Wij doen de fles om 8.00 - 12 - 16 - 19) 

Nu krijgt ze inmiddels 's morgens fruit of groente (net hoe het uit komt) en 's middag rond 17.00 een warm hapje zodat ze vast kan wennen aan het 'avondeten'. 
Geloof me! Het gaat snel in 3 maanden en ze worden steeds 'hongeriger' :)

Hoi, tegen de zes maanden geef je en groenten en fruit op een dag en langzaamaan ga je met zes maanden brood introduceren. Je zal merken dat hoe meer eten je introduceert hoe meer flessen weg vallen. En dat gaat vanzelf. Ze drinkt dan steeds minder uit een fles of weigert elke dag dezelfde fles. En zo gaan ze steeds wat meer eten. Maar als je rond zes maanden steeds iets erbij gaat geven gaat er dus steeds wat melk af. En ik kon het me toen ze 4 maanden was ook niet voorstellen maar het gaat echt vanzelf. Maar fruit of groente is voorlopig even genoeg, dit is echt om te oefenen en tot zes maanden vervangt niks de melk. 

Hoi
Ik gaf rond 4,5/5 maanden hele potje fruit en groente en ook korstjes brood maar altijd wel vlak na de fles zodat ze geen maaltijden er mee kon vervangen

Wat ik heb begrepen is dat je vanaf 4 maanden gaat toewerken naar een schema die je met 6 maanden zou moeten aanhouden!
Eerst beginnen met alleen groente hapjes, dat doe je twee a drie weken en daarna fruit erbij ! 
je kunt steeds meer gaan geven tot dat het uiteindelijk een fles vervangt! Daarbij moet je kijken naar de behoeft van jouw baby! Als je maar rond de 6 maanden daarop zit! Kan dus ook met 5,5 maand!
schema wat ik heb gekregen
06:00-07:00 fles 180/6
09:00- 10:00 fruit
11:30-12:00 fles 180/6
15:00 fles 180/6
17:30 groente
20:00 fles 180/6

Okee, ja het leek met eerder zo lang om 2 maanden te oefenen zeg maar. 
Maar als ik straks dus groente en fruit geef dan dat gewoon blijven doen tot 6 maanden?

Bedankt trouwens voor jullie reacties!

Ik ben met 4 maanden begonnen met 2x per dag een paar hapjes groente/fruit (3 dagen hetzelfde ivm wennen aan smaken). Ik deed het 2x per dag om alvast aan die momenten te wennen. 's ochtends rond een uur of 10, 's middags rond 4 uur. Ik heb steeds zoveel gegeven als hij wilde, zolang er geen melk bleef staan (tip van het CB). 
Rond 6 maanden ook tussen de middag brood gaan geven. Toen hij 6 maanden was, kreeg hij met gemak een potje voor 4 mnd op (90 gram ofzo). Toen ben ik eerst halve potjes voor 6 mnd gaan geven en dat weer opgebouwd. We hebben toen z'n laatste voeding om 23 uur laten vallen (hij kreeg er nog 5) en 2 maanden daarna de fles van 15 uur. 

Terug
Bovenaan