Voeding 5 maanden

<p>Onze dochter is 5 maanden oud en wij hebben het gevoel dat ze te weinig heeft aan de voeding die ze binnen krijgt.. Dit omdat ze elke fles het liefst zo snel mogelijk en tot de laatste druppel op wil drinken, ze daarna nog huilt, overdag steeds eerder komt voor een flesje en sinds een week of 3/4 zich in de nacht weer om de 3 à 4 uur meld voor een flesje terwijl ze voorheen al vanaf 3 weken in ieder geval 6 uur achter elkaar door sliep. We hoopten dat dit slechts een fase was maar ik denk niet dat je daar nog van kunt spreken na deze tijd. Tegelijk zijn we ook bang dat de flessen in de nacht een soort gewenning voor haar gaan worden ipv dat ze ze echt nodig heeft.. Gezien het feit dat ze dit eerst ook niet deed.</p><p> </p><p>Ze drinkt op een dag 5x180 ml met 6 scheppen en de oefenhapjes zijn al over gegaan naar een potje per dag (in twee keer gegeven). We twijfelen nu heel erg wat we moeten doen.. Moeten we al beginnen met opvolgmelk? Overdag weer maar 3 uur er tussen laten zodat ze extra heeft? Haar aanvullen met iets anders?</p><p>Een beetje rijstebloem door haar laatste flesje hebben we al eens vaker geprobeerd en heeft 0 effect.</p><p>Een beetje radeloos dus hopelijk zijn er mensen met wat tips voor ons! Bedankt alvast :)</p>
 
ik denk dat he kindje in een sprongetje zit...
mijn meisje is nu 5.5 maand en die heeft rond 4.5/5 maand ook echt een sprong gehad. sliep ook altijd door snachts...en dronk 5/6 flessen op een dag.
maar toen eenmaal die sprong erwas kwam zr wel 10 keer voor een voeding, ze dronk dan wel kleine beetjes niet hele flessen leeg. maar ze kwam echt om de 2/3 uur.. zelfs snachts weer, terwijl ze altijd heefr door geslape.
ze zeggen dat rond de 5 maanden weer een sprong komt, dus ben bang dat je er middenin zit.
ik vond de sprong zeld echt heel heftig, ze werd heel aanhankelijk weer, nuilde veel,ze wist totaal niet wat ze wilde..
 
 
Oh ja dat zou inderdaad dan zomaar kunnen..Dat aanhankelijk zijn en niet weten wat ze wil herken ik ook helemaal! 
Hopen dat ze er snel doorkomt dan want het is zoals je zegt inderdaad best pittig, haha
 
bij mij heefr die sprong echt bijna 3.5 week geduurd..ze is er net een paar dagen vanaf... en pff deze sprong vond ik echr wel.pittig. de andere sprongen die ze gehad heefr vielen nog mee. maar ik ben blij dat deze sprong over is. en ik geef borstvoeding, ik kolf geef geen life borstvoeding, maar ze bleef zowaak komen om te eten dat het gewoon niet mewr aan te slepen was, voorraad was helemaal weg( niet echt een hele hoge productie) maar mijn dagen bestonden echt gewoon alleen uit dochter eten geven en weer kolven.. dag en nacht... nou dat was echt wel heftig.. was gewoom zo erg dat ik er gewoon aan dachr om te stoppen met borstvoeding... maar heb het gwlukkig vol gehouden haha.... hoop dat de sprong bij jou ook snel voorbij is... dan kun je weer goed genieten
 
Terug
Bovenaan