Voeding 5 maanden

Mijn zoontje is bijna 5 maanden (over 10 dagen) en ik wil graag weten wat jullie ze te eten geven/gaven rond die leeftijd. Hij krijgt nu:
8.00 210 melk (excl. poeder)
12.00 210 melk
14.00/15.00 fruithap (150 gram)
17.00 210 melk
19.00 groente (bijna 150 gram)
21.00 210 melk

Hij groeit goed (ong. 7,5kg) en is nogal lang (68 cm).

PS. 's ochtends vroeg laat hij sinds een paar dagen ongeveer 60 melk staan, soms krijg ik er met moeite dan nog 20 in. Dit is eigenlijk sinds het potje groente. De fles van 21.00 gaat echter wel helemaal op.

Wie herkent dit en/of weet een oplossing voor de fles van 8.00u?Ik vind 60 laten staan best wel veel...

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Tot eergisteren zag het schema van mijn zoontje (5,5 maanden) ook ongeveer zo uit........
En ik had hetzelfde probleem
Gisteren was ik voor controle naar het cb gegaan en dan hebben ze mij zo geadviseerd:
7:30 fles 200 cc
11:30 fruithap
14:30 fles
18:00 groentehap + toetje
21:00 fles + rijstebloem
Dus ze geven vanzelf aan als de 4de fles te veel wordt.

Ik hop dat hier wat aan hebt!

Groetjes Desi mv Duncan
 
Hoi Desi,

bedankt voor je reactie! zou het echt kunnen dat die vierde fles al te veel is nu? Ik las dat je een toetje geeft, wat geef je dan? en hoeveel rijstebloem gaat er in de laatste fles met hoeveel water en poeder?

Ik hoop dat je weer zo snel kunt reageren!

Groetjes Patricia mv Justin
PS. heeft Duncan al tandjes? Misschien dat het daar ook mee te maken heeft. zelf zie ik nog niets maar Justin huilt veel (sinds 2 dagen) en is gek van de (gekoelde) bijtring. Zou dit ook de reden kunnen zijn van het minder drinken?
 
Sorry dat het zo lang heeft geduurd.....
Ik geef een danoontje als toetje of soms kun je ook van die fruithapjes waarin opvolgmelk in verwerkt is krijgen van merk Nestle. Ik maak voor de laatste fles gewoon 180 cc water + 6 schepjes melk + 2 schepjes rijstebloem.
Nee Duncan heeft nog geen tandjes. Maar toevallig vandaag ging ik voelen op de onderste tandvlees en ik voel bobbeltjes, dus ik denk dat ze onderweg zijn. Hij is namelijk ook erg huilerig en verkouden en poept ook vaker dan normaal.
Maar zoiezo denk ik dat hij het 4de fles niet meer nodig heeft. Of misschien moet je wachten tot je volgende bezoek aan het cb, meestal rond de 5,5 maand.
Als je nog vragen hebt stel maar gerust...... ik zal zorgen dat je volgende keer sneller antwoord krijgt, hihihi.

Grotejs Desi mv Duncan
 
Ligt het nu aan mij, of eet mijn zoon zo weinig? Hij wordt as zondag 5 maanden en krijgt 5 flesjes van 180 cc per dag en van elke fles laat hij in ieder geval 40 cc staan. Verder geef ik hem of wat sap of een half potje fruit per dag. Door zijn laatste fles krijgt hij 5 eetlepels Nutrix die hij wel helemaal leegdrinkt.
Hij groeit precies volgens het schema van het cb en weegt voldoende.
Nadia
 
Hoi Desi en Nadia,

ik weet niet Nadia of jouw zoon weinig eet, ieder kindje eet wat het nodig heeft. Als je zoon het goed doet en hij groeit goed en is lekker vrolijk dan is alles toch prima? misschien kan je proberen er een fles af te halen? als hij 5x40 laat staan krijgt hij 700 binnen. waarom dan niet 4x210 geven bijvoorbeeld of 4x180? Ideetje misschien...
Desi bedankt weer voor je reactie. Geeft niet hoor als je niet zo heel vlug reageert maar ik was gewoon nieuwsgierig. Die toetjes met opvolgmelk mag hij die al hebben dan? Opvolgmelk is toch vanaf 6 maanden pas? Of kan het geen kwaad? Ik moet wel zeggen dat Justin heel snel is met alles eten; at met 3 maanden al fruit en met 4 maanden fruit en groente. Hij lust zowel vers fruit als uit een potje maar van groente weet ik het nog niet (geef alleen potjes). Trouwens: onderin komen bij Justin eerdaags toch echt de eerste tandjes. In het midden zie ik twee witte streepjes en gek genoeg ook op de plek van de onderste snijtanden twee witte bobbels aan de voorkant in z'n kaak. Leuk hoor! Ik dacht ook om die vierde fles eraf te doen maar hij drinkt er nog best goed van ('s middags) dus ik weet het nog niet zeker. Waarschijnlijk met 5,5 of 6 maanden als hij opvolgmelk krijgt en ander (grover) fruit en groente. Dan mogen ze weer een beetje meer hebben, vind ik wel leuk, iedere keer een stapje verder.....

Groetjes Patricia mv Justin
 
Terug
Bovenaan