voeding 5 maanden

hallo,
ik heb een vraagje over de voeding van onze zoon
hij is nu 5 maanden en krijgt nu zo te eten:

rond 8 uur fles 200cc
rond 10 uur fruithap
rond 12 uur fles 200 cc
rond 4 uur fles 200cc
rond 6 uur groente
rond 8 uur fles 200cc

af en toe heeft hij tussendoor dorst en krijgt hij wat diksap
nu word hij de laatste tijd rond 7uur mopperig en moeten we hem vaak voor de laatste voeding van 8 uur wakker maken..
is het verstandig om de fles van 4 uur te laten vervallen en de groente en wat diksap dan te geven en de fles van 8 uur te verschuiven naar wat eerder?
of is hij daar nog te jong voor?

alvast bedankt voor reactie..

Hoi,

Ik denk dat je best de fles van 16:00 kan laten vervallen hoor.
Je kan hem dan bijvoorbeeld om 15:30 een flesje diksap en een stukje soepstengel, kleine rijstewafel of ander baby koekje geven. Als je hem dan tussen 17:00 en 17:30 zijn groente geeft kan je hem makkelijk de laatste fles om 19:00/19:30 geven.
Als je bang bent dat hij dan niet doorslaapt kan je er altijd een beetje nutrix in doen.

Marjolein

hoi,

je kan jou sittuatie wel met de mijne vergelijken,
alleen mijn zoontje is ietsie ouder (31 mei)
ook hij word mopperig rond 19.00, wij doen hem dan gewoon de fles en leggen hem daarna op bed, zo rond 19.30 en dan slaapt hij de hele nacht door,
in het begin vond ik wel dat hij dan zoveel te eten kreegn tussen 16.00 en 19.00, maar hij doet het prima, spuugt niet, dus het zal wel goed zijn.
meestal slaapt de onze niet na de voeding van 16.00, daardoor is hij dan mopperig en moe.

hey supi.
dat is bij ons ook zo. en ik vind ook dat hij dan ineens veel krijgt maar hij spuugt ook niet dus hij kan het wel hebben...
ik hou hem nog wel even op deze flessen en kan ik het als ik eind dec naar cbr moet vragen.. bedankt voor reacties

Terug
Bovenaan