Voeding 6,5 maand (brood, groentes)

Hoi,
Mijn zoontje is 6,5 maand.
Ik lees op het forum dat sommigen dan al brood geven. Hoe geef je dit? Met of zonder beleg?

Mijn zoontje weigert (vers gekookte) witlof en bloemkool te eten. Ik denk dat hij het te bitter vindt. Wat doen jullie er doorheen om het lekkerder te maken?

Alvast bedankt!
Wilma
 
hallo wilma,

Als je gaat beginnen met brood kun je je zoontje het beste een stukje brood (zonder beleg) geven om op te sabbelen. Zelfs kortstjes kunnen geen kwaad! Wel licht bruin brood geven en het liefs brood van een dag of twee oud. Dat klinkt misschien raar, maar dat brood is al wat droger waardoor je zoontje het makkelijker weg krijgt.

Wat de witlof en bloemkool betreft: je kan het mengen met een beetje melk. (borstvoeding of opvolgmelk, afhankelijk van wat je geeft). Dat maakt het wat zoeter. Maar mijn ervaring is dat kinderen witlof vaak niet zo lekker en inderdaad bitter vinden.

succes er mee!

groetjes, Karlijn
 
je kan ook worteltjes door de bloemkool of witlof doen, maakt het ook wat zoeter. wat het brood betreft weet ik niet, daar moeten wij ook binnenkort mee beginnen. maar denk wel dat we met een droge broodkorst beginnen, daarna kan je denk ik smeerworst en smeerkaas erop doen.
 
je kan de witlof eerst doorsnijden en het bitter eruit snijden heb geen last met mijn kindje omdat ik het bitter eruit snijd en je kan er ham doorheen mengen erg lekker vindt ze dat.niet lekker vinden witlof die meid van me is er verslaafd aan maar elk kind is anders
 
Terug
Bovenaan