Voeding 6 maanden

hallo,

Mijn zoontje is 6 maanden, wie weet wat ik kan geven, b.v soepstengels, broodkorsten en hoe geef je dat? Wat voor een drinken mag hij hebben? Alleen melk of ook b.v. Thee?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Je moet er niet te moeilijk over denken...probeer gewoon zo af en toe normale dingen die neutraal zijn...dus geen zout en geen kruiden...geen gasvormende dingen (kool) en geen ui achtige dingen...verder zou ik het rustig opbouwen...onze dochter van 7 maanden die krijgt milde yogurt en fruit (peer eet ze zo uit het vuistje) en het binnenste van een broodje (dat krijgt ze makkelijker weg als een boterham omdat dat kruimeliger is) ook vind ze het lekker om op een stukje tomaat te sabbelen, en zelfs spruitjes het binnenstukje lust ze, ook eet ze patatjes (krijgt er soms eentje zonder zout)....en de speciale koekjes in de winkel die ze hebben vanaf 6 maanden is goed om te leren kauwen en uiteraard een danoontje...ik zou gewoon proberen en kijken of het goed valt...en belangrijk is dat je kindje ook kan kauwen...dan kan je meer geven als dat je kindje dat nietdoet... en over drinken...thee,water, flesmelk, 1e sapje, dixsap, roosvicee je kan heel veel kanten op...dus expirimenteren maar en geniet ervan!! (tevens kan je bij het CB een lijst halen wat ze specifiek wel en niet mogen maar natuurlijk is dat een lijdraad want elk kindje is anders en bovendien moet je ook kijken naar het kind zelf of deze al gewend is vanaf 4 maanden dingen te eten enzo)
veel suc6 en plezier toegewenst !!!
Peggy en mn dochter Caitlyn 7 maanden en 12 dagen oud alweer !!!
 
Dit "mogen" ze hebben vanaf 6 maanden:
2 - 3 x 200 ml opvolgmelk en 1 papvoeding bestaande uit 200 ml opvolgmelk en 2-3 eetlepels doorkookbloem of 4-6 eetlepels instantbloem.
1 voeding bestaande uit:
3 eetlepels fijngemaakte groente
1-2 eetlepels aardappelen of rijst
1 theelepel olie of (dieet-) margarine
1 fruithapje



Vanaf 6 maanden (zowel borst- als flesgevoede kinderen)
Eén papvoeding:
200 ml opvolgmelk met 2-3 afgestreken eetlepels doorkookbloem of 6 eetlepels instantbloem (rijst, maïzena, havermout, boekweit of griesmeel).

Eén broodmaaltijd:
1 sneetje niet te vers lichtbruin brood, dun besmeerd met (dieet-)margarine en bijvoorbeeld jonge kaas, smeerkaas, leverpastei, fricandeau, kipfilet.
Indien geen brood gegeven kan worden, kan de broodmaaltijd worden vervangen door een papvoeding.
1 bekertje opvolgmelk, thee zonder suiker, ongezoet vruchtensap.

Eén warme maaltijd:
1-1 ½ fijngemaakte aardappel of witte rijst, macaroni of spaghetti
3 eetlepels fijngesneden gekookte groenten
1 eetlepel. gemalen mager vlees, vis, kip, kwark of ei
1 theelepel (dieet-)margarine of olie
U kunt ook een potje babyvoeding geven
1 toetje bijvoorbeeld pap, volle yoghurt of fruit

Eén fruithapje

Per dag wordt een halve liter aan melkproducten aanbevolen; niet veel meer of minder.
Bij minder dan een halve liter opvolgmelk per dag 200 IE Vitamine D geven!

Heb ik van een andere site voor je opgezocht. Groetjes Daantje
 
Terug
Bovenaan