voeding 6 maanden

hallo dames!

mijn zoontje is nu 21 weken, maar ik kijk alvast om me heen wat er is als hij straks 6 maanden wordt!!
nou supppppppppper veel!!
ik weet begot niet wat ik hem dan moet geven, er is zoveel te koop!

wat geven jullie je kindje van 6 maanden???
groente en fruit weet ik wel..
maar je ziet ook allemaal ontbijt papje, slaap papje, pyama papje uhmmm... noem het maar op papje!!

bedankt alvast!!

gr maaike
 
hoi hoi, lastig he zoveel keus;-). Mijn zoontje is inmiddels 8 maanden en ik gaf hem met 6 maanden 's ochtends ontbijtpap (maar dan wel in een flesje, niet in een bordje) en 's avonds pyamapapje. Je hebt ze kant-en-klaar, hoef je alleen water bij te gooien maar dat vond ik zelf niet zo handig. Eerlijk gezegd haal ik pap altijd in Frankrijk, hebben ze NOG meer keus! Vaak slapen ze wel lekker met een beetje pap door de avondfles.

Succes!
 
hey hey

mijn dochter is nu 6,5 maand en krijgt s morgens pap en na het groentehapje een toetje. kan zijn yoghurt (met een druppeltje diksap om het minder zuur te maken) of een kwark toetje. Daarnaast krijgt ze nog een fruithapje in de ochtend en in de middag een tussendoortje (berekoekje of geprakte liga in sinaasappelsap, geraspte appel of geprakte banaan).

groetjes
 
Hoi,
Ik heb allemaal dat soort dingen niet gegeven, naar mijn idee allemaal comercie, hier krijgen ze vanaf 6mnd eerst groente en daarna fruit (fruit is zoeter en daarom is het gemakkelijker eerst met groente te beginnen)
Ze hebben hier vanaf 8mnd wel in de ochtend pap gekregen (de gewone bambix) maar in de avond nooit, alleen de borst nog rond 8-9uur.
Verder als drinken gewoon water/thee, geen diksap of vruchtensap, dat deed ik pas vanaf een jaar, dit om te voorkomen dat ze alleen nog maar zoete dingen willen eten/drinken!
Succes ermee
 
Hoi Maaike,
Het is heel persoonlijk wat je je kind wil geven. Met borstvoeding gaat het vaak anders dan met flesvoeding. Hier krijgt de kleine (nu 6 mnd) 's morgens een fles met 2 schepjes rijstebloem, eind ochtend fruit, begin van de middag wat stukjes brood en daarna zijn fles, eind van de middag groente en voor het slapen gaan weer een fles met 3 schepjes rijstebloem. Ik vervang de fruithap wel eens voor een bordje melkpap. Je kan inderdaad alle kanten op met al die papjes maar het is maar net wat je kleintje lekker vindt/hoe hongerig hij is en wat hij nodig heeft.
Succes!
 
ik geef sochtends bambix bij de fles (in bordje of in de fles) en dan idd fruit, groente en brood en soms een toetje, overgens niet die dure baby toetjes hoor, gewone yogurt die wij ook eten met fruitsmaak of gewone milde yogurt met wat diksap) en heb soms van die kant en klaar avondpapjes van bambix maar eigenlijk alleen als we ergens anders zijn, wel makkelijk nl! verder eet hij wel eens een ligapapje (op de creche) of een sopestengel (ook op de creche) ik kom er zelf vaak niet aan toe.. hij slaapt thuis meer als op de creche nl. gewoon uitproberen. maar als je kindje nu al goed slaapt op een gewone fles zou ik geen pap of dergelijke savonds geven alleen maar extra calorieen. volgens mij zijn die kant en klaar flesjes ook extra calorieen ze ruiken idgv erg zoet ;) afentoe een verwennerij dus!
ik geef trouwens wel gewoon diksap, heel soms pakt hij wel wat thee maar water ofzo echt niet. en ik vind het wel belangrijk dat hij goed drinkt dus dan maar wat zoetere troep ;)
 
bijna 6 maanden en hij krijgt
sochtends borstvoeding
11 uur fruithap (grote pot)
half 3 borstvoeding
half 6/6uur kleine pot groente daarna borstvoeding
rond 8/half 9 borstvoeding

helemaal geen gekkigheid erom heen.

als hij er aan toe is kan hij rond half 12 brood krijgen en gaat zijn fruit naar iets vroeger.
 
25 juli was ons mannetje 6 maanden en wij zijn ook nog een beetje aan het uitzoeken wat we 'm te eten moeten geven! er is zoveel! Hij slaapt ook nog niet door en is 's ochtends om 6 uur wakker maar soms om 9 uur..
Hij begint met 180 fles dan na een uurtje of drie fruit, dan na een uur weer 180 fles. Als 'ie 's ochtends vroeg wakker was 's middags nog een fles. Rond een uur of 5 groente (maar daar eet ie nog niet veel van) en rond half 7 weer een fles. Om een uur of tien half 11 nog een fles. 's nachts wil slaapt iie dus nog niet door en als ie komt krijgt ie nog iets van 80cc om weer in slaap te komen.
Wij hebben dus nog geen vast schema omdat hij nog zo onregelmatig slaapt.. (Tips???)
Ik lees bij jullie ook over pap en diksap, daar gaan we ook maar eens naar kijken.
Groetjes!!
 
Terug
Bovenaan