voeding 7 maanden tips??

Hallo meiden,
Ik kom nu al een tijdje bij het cb en daar blijkt steeds dat mijn zoontje onder het gemiddelde gewicht zit. Hij is van 26 maart en dus 7 maanden. Ik moet er niet zo veel mee doen met dat gemiddelde zeggen ze dan maar ik heb het idee dat het aan mijn voeding ligt.
Misschien hebben jullie tips want op het cb word ik niet wijzer!

Hij krijgt nu
rond 8 uur 210 cc met 7 scheppen flesvoeding
rond 10 uur fruithapje met liga en banaan erdoor
rond 12 uur 180 cc met 6 scheppen flesvoeding en 4 paplepels
rond 16 uur een potje olvarit groente
rond 20 uur pyjamapapje van nestle
Tussendoor soms diksap met startkoekje

Hij is verder wel vrolijk en ziet er niet mager uit ofzo maar misschien dat ik hem brood moet geven of yoghurt ofzo maar ik weet niet precies wat mag.
Hoor jullie over Danone start?
Heeft iemand tips?

Liefs Loes, mama van Stijn

Hallo Loes,

ik weet niet of jou schema wel of niet genoeg is.
Maar ik denk het haast wel..

Ik weet het van mijn eigen schema ook niet, ik ga morgen naar het cb.
Dan wil ik  mijn zoontje laten wegen, en mijn schema door nemen.
We zijn pas begonnen met een schema, daar probeer ik me echt aan te houden.
Want anders drinkt hij gewoon   te weinig, hij wil dan elke keer weer een beetje.
Met deze schema weet ik ook ongeveer hoeveel hij binnen krijgt.

Dit is mijn schema: Vertel me maar wat je er van vind.. Mijn zoontje wordt over bijna anderhalf week 7 maanden.

9.00     fles 180 of 210 ( dat hangt er vanaf of hij vanacht of  in de ochtend ook gedronken heeft, dan geef ik bv)

10.30 1 fruit, en een beetje yogurt erachteraan. Vindt hij heerlijk.

13.00 fles 210

15.30 soms fruit, of 2 lange vingers of, fruit en lange vinger. wat hij wil.

17.00 groente

19.00 fles 180

Wat vindt jij? Hij drinkt zijn fles niet altijd leeg.. was het maar wel zo .

hoi
luke is nou 7,5 maand zijn schema is zo
7.30 pap van 210 water 7 schepjes friso en 4 lepels bambix
10.00 beetje rosvicee en een koekje
12.00 fles 210 water 7 schepjes friso
15.00 fruit
17.30 groente daarna danoontje start
19.00fles 210water 7 schepjes friso
met 8 maanden krijgt hij om 12.00 ook nog een boterham maar dan minder melk
groetjes alexandra
o ja en alles gaat op.

Wat grappig zeg....ik zit met een soortgelijk probleem....ik ben pas begonnen met bijvoeden dat mijn dochter 6 maanden was, ze is nu 7 maanden en wil nog steeds niks erbij......we zijn dan zover dat ze pap uit fles neemt maar fruit of groente houdt ze haar mond stijf dicht....ik heb al verschillende keren aan de CB gevraagd wat ik er aan moest doen.....blijven proberen.....maar nu kijk ik naar jullie schema en vind ik het niet zo gek dat mijn dochter niks erbij wil.....ze krijgt 4 flessen van 210 en dat vond de CB minimaal......maar ze heeft gewoon geen honger meer na die flessen en nu zie bij jullie dat jullie in totaal 3 flessen geven van 210 en daarbij de bijvoeding geven.......ik weet het zo ook niet meer....ik dacht gewoon die flesvoeding is het belangrijkst.....maar ze mag er dus ook 3 van 210 per dag.....oooooohhhh wat zal dat een verademing zijn....niet meer zo bezig zijn met wat ze binnen moet krijgen.....die CB kan je ook soms best een beetje onzeker maken....en dat te bedenken dat ze mijn tweede is......maar o zo anders dan de eerste....ik ga het ook maar met 3 flessen proberen,groetjes

Onze zoon is nu 6 mnd en 1 week. Vorige week naar CB geweest, hij was 7060 gram en 67 cm. Hij zat tm vorige week op  4 flesvoedingen van 200 cc en daarnaast beetje fruit in de ochtend. Sinds afgelopen weekend hebben we het zo:
7.00 200 cc flesvoeding (180 water + 6 schepjes)
9.30 fruithapje (ongeveer 200 gram)
12.30 200 cc flesvoeding
15.30 beetje water + diksap en evt. halve liga
17.30 warme hap (ongeveer 200 gram )
20.30 200 cc flesvoeding inclusief 3 eetlepels rijstebloem.

Volgens mij verschilt het schema per kindje. Elk kindje is weer anders en heeft andere behoeften. Op dit moment heeft onze zoon weinig behoefte aan de liga maar dat kan zomaar veranderen. We blijven eht wel elke dag aanbieden.

Terug
Bovenaan