voeding 9 maanden

Ben ik weer met mijn onzekerheid over voeding :)
Beebje nu 9 maanden en krijgt het volgende:
7.00 fles 180 cc water, 6 scheppen en 2 schepjes ontbijtgranen
10.30 fruit (eet meestal zo'n 100 gram, soms zelfs minder)
13.00 boterham + flesje 120 cc water, 4 scheppen
15.00 tussendoortje met wat roosvisee of thee
17.00/17.30 groentehap, krijg er met moeite 150 gram in...
19.30 fles 180cc, 6 scheppen en 2 scheppen rijstebloem.

Heb alleen het idee dat ze niet tevreden is. Boterham gaat er met gemak in maar fruit en groente is echt een strijd. Na de groente hap wil ze niet meer slapen en het is huilen en lastig doen tot aan de fles van 19.30. Vaak krijgt ze die dus ook eerder omdat het niet te houden is.

Ideeen over dit schema of hoe ik het anders aan kan pakken?!
 
Hoi hier het schema van onze dochter:
7.30 bambix pap gemaakt met 200 cc opvolgmelk
10.00 wat drinken
12.00 boterham met 120 cc en 4 scheppen
14.30 fruithapje
17.30 warme maaltijd met toetje

Tot voor kort kreeg ze ook nog een fles melk voor het naar bed gaan. Ik was afgelopen week op het CB en daar werd met gezegd dat die fles niet meer nodig was als ze voldoende van de warme maaltijd at en een volwaardig toetje toe krijgt.
Dus ik weet niet of je een toetje toe geeft??
 
Hoi Hoi

Onze dochter van 9 maanden krijgt het volgende:

7 uur fles 200 cc ( ze wil geen pap)
10 uur fruit
half 1 een boterham en 100 cc
15 uur 165 cc
18 uur warm eten gewoon met de pot mee en een toetje

Tussendoor bied ik thee aan in de ochtend en in de middag sap

als wij koffie drinken 19:30 krijgt zij nog wat thee en een koekje.

Misschien een idee na het warme eten nog 100 cc aan te bieden???

Helaas hier is het eten geen drama ik ken dat vechten om eten niet en ik zou er ook geen gevecht van maken. Eten moet leuk blijven wil ze dan dan niet bied alleen niks anders aan.. Dan komt ze vanzelf. denk ik

Suc6 ermee!!

groetjes moi
 
Hi dames,
Ik zie dat jullie de avondfles al niet meer hebben. Zijn jullie daar in een keer mee gestopt? De laatste fles gaat echt in 1 keer naar binnen en heb dus wel het idee dat ze daar behoefte aan heeft. Hoeveel gram fruit en warme hap krijgen jullie kids? Het toetje ga ik meteen proberen! @moi28: geen gek idee om de 3e fles in de middag te doen! Misschien kan ik dan de avondhap rekken naar later tijdstip! Je hebt het over sap in de middag, wat voor sap bedoel je dan?
 
Hoi Meike,

Onze dochter wilde steeds minder melk, omdat ik me er bewust van ben dat ze melk nodig heeft, heb ik de beste flessen gelaten en die flessen die ze niet meer dronk of echt slecht (nog geen 50 CC) laten schieten. Dus vandaar die maffe middagfles die ik eigenlijk wel handig vind.
Misschien kun je tijdelijk om 18 uur eten? als je om 15 uur een fles hebt gehad is 17 uur wat vroeg misschien?
En ik heb geen idee hoeveel gram ze binnen krijgt Onze dochter geeft heel duidelijk aan dat ze niet meer hoeft en dan is het voor mij ook klaar.
Moet ik wel zeggen dat hier alles goed gegeten word.

Let op haalt je dochter de 400 CC niet dan mag je vitamine D bij geven.

En die avond fles onze dochter wilde deze steeds minder dus die ga je vanzelf weg laten toen een tijdje pyjamapapje gedaan........Maar das een dure hobby....Vervangen door Thee en koekje. Want overdag krijgt ze niks tussendoor dus vandaar. En ik vind het wel makkelijk dan weet ik zeker dat het niet de eetlust belemmerd voor de dingen die ze binnen moet krijgen en dat koekje als ze hem niet wil is het ook goed. Maar meestal wel hoor haha

Met sap bedoel ik diksap of roosvicee.

Hopelijk kan je er wat mee.

Fijn weekend!
 
Hoeveel gram fruit en groente weet ik niet precies omdat ik het meestal zelf maak.
Fruit is meestal 2 van twee soorten de helft.
Dus bijv halve banaan en halve sinasappel
Groente hap meestal twee eetlepels groente en een kleine aardappel.
Als ik wel eens een potje geef merk ik dat ze een potje van 200ml niet helemaal opeet.
Ze geeft het vaak zelf goed aan als ze genoeg heeft.
Die avondfles hebben we sinds vorige week dinsdag laten vervallen in 1 keer.
Nu moet ik wel zeggen dat ze vanmorgen vroeg wakker was en of dat dan komt omdat ze honger heeft???
Als je wat drinken wilt geven kan je thee, diksap of roosvicee geven.
ALs je er wat bij wilt geven kan je ook een soepstengel of rijstwafel geven.
Geef je inmiddels ook een toetje toe? En gaat dat beter?
 
onze zoon van negen maanden krijgt

7 uur een fles van 210 opvolgmelk/pap
10.30 half potje of heel potje fruit, of een halve banaan en halve appel

12.30 broodje en 150 ml opvolgmelk
15.30 beetje sap, heel soms liga

17.00 potje groente of twee opscheplepels groente en 1 opscheplepel aardappels
als toetje een klein beetje vanille vla met halfvolle yoghurt

19.15 fles 210 opvolgmelk + pap

Ik zie dat ons zoontje meer melk binnen krijgt. Maar verder is het redelijk gelijk.

groetjes Mellow
 
Ik zou ook niet met moeite er voedsel in zien te krijgen. Het moet leuk blijven. Mijn zoontje is 8 1/2 maand en ook wel een goede eter. Hij had bijv met gemak 2 stuks fruit op en groentehap ging ook zo naar binnen. Ik let er nu iets meer op en wanneer het wat moeizamer gaat stop ik. Het fruit is nu ong ruim 1 stuk. En de groentehap soms helemaal op en soms niet. Mijn schema:

rond half 8 180+6 (fles)
rond 9-9.30 fruit
rond 12.00 180+6 (fles)
tussendoor een broodkorst en wat roosvicee
rond 16.00 warme hap en fles 120+4 (gaat niet altijd op)
rond 19.15-19.30 210+7 en 5 1/2 schep pap. Ik maak van ong 200 melk pap en die eet hij eerst op. Wat nog over is drinkt hij daarna, maar ook niet altijd.
 
Terug
Bovenaan