Voeding advies

Misschien een rare vraag, maar mijn dochtertje drinkt 7 voedingen van 100-110cc. 1 nachtvoeding is er al af. Haar laatste voeding is rond 23.00 uur en dan komt ze soms rond 03.00 anders rond 06.00-07.00 uur.

Zouden jullie die 7 voedingen in 6 voedingen doen? Dus ipv 7 voedingen van 100-110cc naar 6 voedingen van 120cc zodat misschien de nachtvoeding van 03.00 eraf gaat zodat ze voller is? Hier dacht ik gewoon aan …

Voller is niet perse beter voor je kindje. Als ze nog zo klein is dan zijn nachtvoedingen heel normaal. Ik zou kleine porties blijven geven...en je neerleggen bij die nachtvoeding beter voor het maagje.

Je kan zeker eens proberen of ze 120cc opdrinkt. Dat merk je snel genoeg.

Maar zelfs al drinkt ze 120cc, betekent dat niet automatisch dat de nachtvoeding komt te vervallen. Zo werkt dat niet ;) Als ze besluit om s nachts te komen voor een voeding, doe je daar niks aan. 120cc geven overdag verhelpt dat niet.

Met 7 weken is 1 nachtvoeding heeeeel normaal en heeeeel netjes, veel kindjes hebben gerust het hele eerste jaar nog wel geregeld een nachtvoeding nodig!

Terug
Bovenaan