Voeding & Ontlasting

Help, onze zoon nu bijna 6 maanden krijgt al vanaf het begin omneo omdat hij harde ontlasting had, dit ging hartstikke goed! Tot vorige week, zijn ontlastig werd wat harder maar nog wel dagelijks maar nu al 3 dagen niet. Hij krijgt nog steeds omneo en nu ook wat fruit en groenten (hoeveelheden zijn nog minimaal) en sinds gisteravond ook rijstebloem in de laatste fles. Wat zijn jullie tips om zijn ontlasting op gang te krijgen....hij heeft er last van en dat vindt ik zielig om te zien. Het moet er toch uit...
 
Hoi,

Ik ben roosvicee laxo gaan geven, dat hielp bij mijn dochtertje en ik ben gestopt met de rijstebloem, dat werkte volgens mij ook stoppend. Bij mijn dochtertje werd het ook beter doordat ze wat meer fruit en groentes ging eten. Verder deed ik extra water door de fles melk. Hopelijk heb je er wat aan! Groetjes Sigrid
 
Ik maak de flessen van mijn zoontje van 7 maanden aan met iets meer water en ik geef geen banaan in het fruithapje. De kans is trouwens erg groot als je zoontje een volledige fruit- en groentehap krijgt dat de ontlasting ook beter wordt. Dat werkte bij ons wel zo. Succes!
 
Waarschijnlijk is je zoontje nog niet toe aan een vaste hap, in welke hoeveelheid dan ook. Ik zou dus terugvallen op alleen maar borstvoeding/flesvoeding en het over een paar weken nog eens proberen. Succes!
 
Terug
Bovenaan