Voeding & pas slapen om 04:30

<p>Ik heb een zoontje van 2,5 maand oud. Het consultatiebureau zegt dat ik hem fles moet geven wanneer hij er zelf om vraagt. <br />Hij wilt elke 3 uur ongeveer 100/120 ml drinken alleen hoor ik van andere dat dat wel teveel word op een dag. Is hij dan een hongerige baby die andere voeding nodig heeft of is het niet teveel?</p><p>En hij slaapt elke nacht pas vanaf 04:30u. Vanaf een uur of 23:00 tot 04:30 is hij klaarwakker. Nou heb ik ook van andere moeders te horen gekregen dat ik vanaf 3 maanden bambix pap kan gebruiken. Omdat er op de verpakking 4+ maanden staat wil ik toch ff vragen of ik beter moet wachten tot 4 maanden of het bij 3 maanden al kan..</p><p> </p>
 
Om de 3 uur is heel normaal toch? Op hoeveel voedingen kom je uit? Op 6? Dat is goed toch?
Van mij is ook 2,5 maand, zit op 5 a 6 voedingen per dag. 150 ml. Slaapt wel door van 10 tot 7
 
 
Elke 3 uur 120cc is prims hoor, niks mis mee. Mijn dochter heeft lange tijd 7/8×150cc gedronken per 24 uur. Dat was wel aan de hoge kant, maar rond die leeftijd hebben ze dat gewoon ff nodig en je zal zien dat het over een paar weken ineens minder is en hij meer verzadigd is. Maak je daar niet druk om! 
Rijstebloem mag je gebruiken vanaf 4 maanden. Echt niet veel eerder hoor, ivm de darmpjes. Met 2.5 maand is je kindje daar echt nog te klein voor.
Overigens betekent rijstebloem NIET dat hij doorslaapt, hier werkt het juist averechts en slaapt mn dochtet er geen minuut langer van. Rijstebloem is iets waar veel mensen in willen geloven, want 'dan slaapt mijn kind door', maar zo werkt het niet! Hier kreeg mn dochter er alleen maar heel veel krampjes van.
Dat hij midden in de nacht wakker is, is natuurlijk niet fijn. Hou je hem s avonds een beetje wakker? En hoe slaapt hij overdag? Zo te horen is zijn ritme verkeerd. Ik zou proberen hem in de avond wat meer wakker te houden en overdag slaapjes van max 2 uur en tussendoor 1.5-2 uur wakker. Zo krijg je een beetje ritme hoop ik. Overdag slapen in het licht/schemer en s nachts in het donker.
Mijn dochter is 5 maanden en lijkt soms ook heel  wakker s nachts. Maar als ik haar wat voeding geef en daarna de lamp uit doe, valt ze toch weer in slaap (soms wel 30x de speen teruggeven hoor). Maar het moet donker zijn, anders blijft ze wakker!
Misschien helpt inbakeren in een hydrofiele doek voor de nacht? Hebben we hier de eerste 3 maanden gedaan.
 
 
Terug
Bovenaan