Voeding 's nachts overslaan?

Dag moeders!

Mijn dochter is ruim 8 weken en komt 's nachts rond 2.30 uur nog voor een voeding (niet vreemd volgens mij). Wij kijken uit naar het moment waarop ze de nacht doorslaapt!
Nu vertelde iemand mij gisteren dat, als zij op gewicht is, wij haar 's nachts als ze komt een schone luier en vervolgens de speen moeten gaan geven; dus niet meer voeden. Dit lijkt mij nogal resoluut of zijn er meer die op deze wijze ervoor gezorgd hebben dat hun kleintje de nacht ging doorslapen? Zij krijgt overigens flesvoeding (6 voedingen van +/- 150 cc).

Oh ja, misschien goed te melden dat zij 3 weekjes te vroeg geboren is..

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Suzan (moeder van Carmen / 25-08-05)

Mijn zoon is inmiddels 3 maanden en slaapt sinds twee weken door vanaf 0000 tot 0600. Hij was 4 weken te vroeg geboren en lag 1 week in de couveuse. Toen hij 8 weken oud was kreeg ik hetzelfde advies als jij maar omdat we in het begin geen voeding over kon slaan omdat hij zo klein was voelde ik toch huivering om het zo aan te pakken, als mijn kleine honger heeft geef ik hem gewoon eten dacht ik, ik heb niet voor niets verlof om voor hem te zorgen.  Uiteindelijk hebben we hem gewoon laten komen als hij honger had en heeft het zichzelf opgelost. Hij sliep vanzelf een nacht door, we keken elkaar vol verbazing aan de eerste keer toen hij om 0600 kwam. Nadat hij een paar nachten doorsliep kwam hij ineens weer om 0400, toen heb ik hem wel getroost en een speen gegeven, na een paar minuten sliep hij weer. Sindsdien slaapt hij iedere nacht door. Wel doen we de laatste voeding met voeding voor hongerige babies, dat scheelt ong een uurtje. Nu wil ik niet zeggen dat het advies die jij hebt gekregen niet goed is maar ik voelde me er niet goed bij voornamelijk denk ik omdat we in het begin moesten zorgen dat hij een minimum hoeveelheid binnen kreeg ivm zijn achterstand. We hadden een gelukkig en tevreden kind en wilde het graag zo houden, eind goed al goed..

Hallo

Mijn zoontje is nu 4 weken en ik sla nu ook een voeding over s nachts.Hij was ook 3 weken te vroeg en ik moest hem elke x wakker maken om de 3 uur.Nu ben ik vorige week donderdag bij het consultatiebureau geweest en daar zeiden ze dat ik hem   s nachts niet meer wakker hoefde te maken maar dat er niet langer dan 6uur tussen mocht zitten.Nu moet ik hem zelfs na 6 uur nog wakker maken!!!!!
Maar als hij eerder komt geef ik hem dan voeding maar tot nu toe gaat het super!

groetjes

Hoi Suzan,
Nog gefeliciteerd met je dochtertje!

Mijn zoontje was 4 weken te vroeg en had dus ook moeite met het eten.
At weinig en kwam er niet zelf om. Vroeg er niet om.....
Lastig, maar na een week of 5 werd dit beter.
Ook tegen ons hebben ze gezegd dat we toen hij 8 weken was niet meer 's nachts
hoefden te voeden. Maar ik was het daar niet mee eens en ben doorgegaan met
de nachtvoeding als hij erom vroeg. (1xper nacht)
En prompt toen hij 9.5 week was is meneertje door gaan slapen. Van 23 tot 06.00
uur. Zonder dwang en moeite. Dat heeft hij vanaf toen ook volgehouden. Met een
uitzondering bij ziekte, tandjes ed.
Mijn ervaring is dus dat je dochter vanzelf door gaat slapen als ze de voeding niet
meer nodig heeft. De natuur regelt dat vanzelf. Maar je moet natuurlijk doen waar
jij je goed bij voelt.
Succes ermee
Groetjes Melanie mmv Quinten

Bedankt voor jullie reacties!
Omdat die kleine nog elke nacht wakker wordt voor haar voeding, hebben we maar besloten de nachtvoeding te blijven geven tot ze vanzelf doorslaapt. Met een beetje geluk kunnen wij over 4 weken misschien een nachtje doorslapen.

Groetjes,
Suzan

Hoi.
Mijn dochtertje is nu 6,5 week oud en sinds vorige week merkten we dat ze niet meer wakker wordt vanwege voeding maar in feite niet eens wakker is maar gewoon in haar slaap druk is en aan het morren en pruttelen.
Toen zijn we overgestapt op een stapje hoger qua voeding want ze had wel telkens haar fles leeg en leek meer te willen en dus 5 x 135 en geen nachtvoeding meer.
Dit gaat goed al ligt ze wel te morren en pruttlen, maar dat heeft waarscheinlijk niks met eten te maken.
volgens de verpakking van de flesvoeding zou ze al een stap hoger moeten zitten, maar volgens de ka zou ze dan veel te veel krijgen.
Eigenlijk best raar dat de flasvoedingfabriekant dat niet goed aangeeft dan, gek he dan al die te dikke kinderen in nederland.
groetjes TIna

Mijn zoontje Jelte (morgen 6 weken) komt al een week of 2 niet meer met regelmaat voor een nachtvoeding (helaas heeft hij enorme last van zijn darmen, dus 's nachts zijn we nog wel steeds wakker ;)

De arts van het cb zei vorige week dat we hem helemaal niet meer 's nachts moeten voeden, dan went hij daar ook niet aan en kunnen we eerder de nacht door. En daar hebben wij ons aan gehouden. Om 22.30 uur krijgt hij zijn laatste fles, om 07.30 de volgende. En van 3.00 tot die tijd ligt moeders met haar pink in Jeltes mond om hem te troosten tegen zijn krampjes...

Terug
Bovenaan