Voeding baby 10 weken

Ik heb een dochter van nu 10 weken, wij bieden haar flessen aan van 165 cc (150 water+5 scheppen nutrilon) en voeden volgens schema, 7-11-15-19-23 uur.

Ze drinkt tussen de 130 en 165 cc op, behalve de fles van 23 uur, dan drinkt ze hooguit 100cc op, hier ligt dus ook ons probleem!

Als ze overdag alle flessen 130cc drinkt en om 23 uur 100cc, zit ze maar op 620cc per dag, dat is te weinig, hoe zorg ik ervoor dat ze meer drinkt, vooral de 23 uur fles? Voor deze maken we haar ook wakkker trouwens, anders slaspt ze door en leeft ze maar op 4 flessen en de laatste dus om 19 uur, niet wakker maken is dus geen optie!

Iemand tips???
 
<p style="text-align: left;">Hoi!</p>
<p style="text-align: left;">hoeveel weegt jouw kindje momenteel? Dat lees ik niet terug.</p>
<p style="text-align: left;">het gemiddelde is 150ml x het gewicht. Mijn dochter is momenteel 7.5 week oud en ook zij drinkt dit niet op hoor. Ze is 3 weken eerder geboren en weegt momenteel 3600 gram. Volgens het gemiddelde zou ze minimaal 540 ml moeten drinken. Wij bieden haar een fles aan van 100ml en deze drinkt zij de ene keer wel op en de andere keer niet. Ze zit op 5 heel soms 6 voedingen per dag. We hebben vaak genoeg geprobeerd om haar vaker kleine beetjes aan te bieden, meer aan te bieden als de fles leeg is, tussendoor beetjes, alles wat je maar kan bedenken. Maar als ze niet wil, dan wil ze niet..</p>
<p style="text-align: left;">het belangrijkste is dat je kindje groeit en voldoende plasluiers heeft. Het kan zijn dat je kindje genoeg heeft aan minder? Dat is bij ons wel het geval namelijk. Ik mag haar zelfs laten doorslapen snachts. We maken haar wakker, maar ze drinkt dan amper en als ze zelf komt, drinkt ze veel beter.</p>
<p style="text-align: left;">volg je gevoel. Heb je een tevreden kindje? Groeit hij/zij goed? Voldoende plasluiers? Vrolijk? Dan is er niks aan de hand..</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes</p>
 
2 weken geleden op het consultatiebureau woog ze 5kg.

inmiddels gebruiken we een grotere speen op de fles en drinkt ze 3x 200 en 1x 150(de laatste om 22:00 uur) dan slaapt ze door tot 07:00 uur.

Dit is wat zij zelf aangeeft dus het zal wel goed zijn, ze is overdag erg vrolijk en levendig, huilt bijna nooit en heeft voldoende plasluiers. Een tevreden meisje dus :D


<p style="text-align: center;"></p>
 
Terug
Bovenaan