Voeding baby 12 weken

<p>Hey allemaal, dit is mijn eerste topic!</p><p>Dit word een lang verhaal dus alvast bedankt voor jullie geduld. Onze kleine man, Cody, is nu 12 weekjes oud en woog op 6 december 4100 gram wss nu zo ongeveer 4700 gram. We hebben met hem kwa voeding heel veel te verduren gehad. BV geprobeerd eerste week maar mocht helaas niet zo zijn, overgestapt op KV kwamen we er al snel achter dat hij last heeft van (verborgen) reflux, nu in combinatie met nutriton om de voeding te verdikken hebben we het goed onder controle. Echter zit ik de afgelopen dagen met heel veel onzekerheden kwa zn hoeveelheden voeding en slapen. Eerst kreeg hij 150/5 niet afgegoten en dat ging er goed in, werd zelfs te weinig. Hierdoor zijn wij toen omhoog gegaan 180/6 niet afgegoten om te kijken hoe ver die zelf komt. Zijn ritme was toen:</p><p>09:00/12:00/16:00/20:00 (daarna naar bed)/ 04:00-04:30. </p><p>Toen weigerde hij telkens zijn ochtendfles, heb toen gelezen dat dat dan komt omdat je baby dan nog vol kan zitten van zijn nachtfles. Hebben toen zijn fles weer verlaagd naar 150/5 alleen vanmiddag vroeg die om meer en heeft die 210 cc op. Maar sinds een paar dagen is zijn ritme ook helemaal door de war.</p><p>07:00/12:00/17:00/22:00 (daarna naar bed) en meld die zich om 04:00-04:30 maar met een speentje is die dan op zich tevreden alhoewel hij dan wel onrustig verder slaapt tot 07:00. Ik vraag me af of ik er goed aan doe om geen fles te geven om 04:00-04:30. Zou betekenen dat die namelijk dan maar 4 voedingen krijgt in 24 uur of reken ik dan verkeerd? ?‍?<br /><br /></p><p>Help the mommy out, mijn brein werkt overuren en snapt er niks meer van. En wil graag rust en regelmaat voortzetten!</p><p>Groetjes,</p><p> </p><p>Demi!</p>
 
Hey Mommy,

Dat gestoei ook.

4 flessen vind ik persoonlijk wat weinig maar lijkt me dat je spetter graag wil doorslapen. Het is al even terug voor mij. Maar geloof dat wij op een gegeven moment een fantastisch ritme hadden.

6:00 fles 150cc daarna lekker kroelen met mama, tot naar beneden.
Rond 9 half 9 viel ze in slaap in de box.
10:00 fles 150cc
13:00 150cc fles naar boven voor slaapje
16:00 150cc fles
19:00 150cc eventueel 180 en dan naar boven op bed de nacht in.

Let 500 ml is het minimum wat ze moet hebben per 24 uur, mocht ze eens een dag minder drinken. Anders is het 150 ml per kg lichaamsgewicht met een max van ingevoerd 1 liter.

Tussendoor de tijd om rustig te douchen, huishouden, boodschapje, koken, wandeltje spelen en kroelen.

Als ik der volgde kon je precies merken of ze op een gegeven moment omhoog of laag moest. Of iets moest schuiven met voeding. Ons meisje is nu 2 start op relax dag inmiddels tussen 7 en 9 uur smorgens meestal laat, maar ligt nog steeds stipt 19:00 anders red ze het ook echt niet.
 
Allicht voor jou om hem nu te volgen, 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 22:00. En dan zou ik die van 22:00 naar 180 doen. Kijken of hij de nacht door slaapt.
 
Ik vind het al heel knap dat hij met 12 weken zo een strak ritme heeft! Bij ons was dat tot de 5 maanden (minstens) echt ver te zoeken... En mijn ervaring is dat als je eenmaal een fijn ritme hebt, die zo weer wordt omgegooid om welke reden dan ook. Groeispurt, sprongetje, ziek, tandjes, gewoon zomaar... Soms heb je een tijdje drama dat ze idd weigeren of meer/minder willen en dan is het ineens weer helemaal goed.

Dus maak je geen zorgen! Volg je kindje in wat hij wil en niet wil. Je kan overdag ook wat eerder de fles aanbieden en zelf beetje sturen in de tijden, zodat je misschien op een voeding meer uitkomt. Of laat in de avond nog een droomvoeding, dan kan hij rustiger doorslapen. Maar als hij groeit en ontlasting is goed...
 
Ons zoontje van 8 weken krijgt nu 4a 5 flessen van 180ml. Dat is ook de max die je mag geven volgens de verpakking ivm zn nieren. Hij slaapt van 23:30 tot 8 door al 3 weken. Mijn 2 oudste kregen deze hoeveel heden ook al op deze leefdtijd. Wij voeden op verzoek. Alleen zodra die de ochtendfles liet staan hebben we de nachtfles opgeschoven dmv de speen aan te bieden.
 
Mijn dochter is ook 12 weken. We volgen haar maat komen vaak rond dezelfde tijden uit
Ze krijgt 5 of 6x 150

Tussen 7 en 9
Tussen 10 en 12
Tussen 14 en 16
Tussen 17 en 18
Tussen 21 en 2130 laatste fles

Ze drinkt eigenlijk altijd om de 2,5 a 3 uur. In 12 uur tijd ongeveer.
Meestal dus 5 flessen maar als ze dus vroeg komt in de ochtend 6.
Ze krijgt geen nachtvoedingen meer sinds ze 3 weken oud is.
 
Terug
Bovenaan