Voeding baby 2,5 week oud

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje bezorgd mbt de flesvoeding van onze zoon. Hij is 2,5 week oud en zou volgens het bureau 90/3 per keer moeten drinken. Wij bieden hem om de 3 uur 90/3 aan. Echter laat hij hier vaak minimaal 30 van staan. Ik krijg er dan ook gewoon niet meer in (verschonen,kriebelen etc) het werkt niet. Zo net dronk hij zelfs maar 40 cc. Ik begin mij een beetje zorgen te maken, is dit niet veel te weinig? Bij onze eerste zoon herken ik dit niet, die dronk altijd snel een fles leeg.
 
Dat hadden wij ook toen vaak, ggd zij altijd als baby genoeg plast en poept is het goed. Mijn baby dronkt weinig en toen ineenkeer veel komt goed.
 
Onze zoon is bijna 6 weken en drinkt nog steeds 90/3. Weet nie hoe zwaar je zoon bij de geboorte was ik gok dat onze zoon nu 4 kilo is.En hoeveel flessen hij drinkt? Het is toch dat reken sommetje 150ml per kilo wat ze op een dag mogen drinken.
 
Niet ieder kindje drinkt even veel. Ook kan het per kindje verschillen of ze liever een paar grote flessen of veel kleinere flesjes willen. 
Zolang je kindje tevreden is, en voldoende plas en poepluiers heeft en de groeicurve blijft volgen, hoef je je geen zorgen te maken. Je kan altijd even overleggen met de huisarts of het consultatiebureau. 
Mocht je het idee hebben dat er wel nog honger is, dan zou je wat vaker een klein flesje aan kunnen bieden of een andere speenmaat, ander type fles. Maar voor je daarmee rommelt, eerst eens voeden op verzoek en beoordelen of er echt een probleem is.
 
Terug
Bovenaan