Voeding baby 3 weken

Ons mannetje is afgelopen dindag gewogen en woog toen 3930 gram. Hij dronk toen 5 flessen van ongeveer 135ml. ( 120 water plus 4 schepjes) en had er 4 uur tussen en snachts 5 uur.
Gister dronk hij ineens 7 flessen van 135 ml.
Vandaag wil heeft hij 135 gehad en was erg onrustig en hongerig. Toen nog 30 plus 1 schepje gegeven. Na 1.5 uur weer een fles gemaakt en 55ml gedronken. Nu wilde hij echt niet meer.
Ik weet niet meer zo goed wat ik nu moet doen. Ik weet dat de richtlijnen zijn 150 x gewicht. Maar dan krijgt hij dus veel te veel.

Hoeveel krijgen jullie kindjes of hoeveel kregen ze rond dit gewicht/leeftijd?
 
Het is een richtlijn. Geen regel. Je mag gewoon op verzoek voeden. Ook het voedingscentrum adviseert dat en hanteert geen maximum meer. 
Je kan ook nog kijken naar of er een andere oorzaak dan honger is. Is het zuigbehoefte? Kan je testen door een kleinere speen te gebruiken. 
Is het reflux? Lees de tips op internet. Vooral lang rechtop houden en goed boeren
Krampjes? Zelfde en veel billetjes trommelen, evt ha voeding
Misschien wil hij vaker een kleine fles? 
Je kan evt forte voeding proberen, of ar voeding die iets dikker valt. 
Is het echt gewoon honger, dan heeft hij het nu gewoon nodig en komt er later wel weer een periode dat hij wat minder drinkt. Misschien een groeispurt ofzo.
 
Klinkt als een regeldag! No worries dan hebben ze behoefte aan wat meer en de volgende dag kan het zo weer ‘normaal’ zijn. Regeldagen hebben ze namelijk gewoon ook met flesvoeding.
 
Terug
Bovenaan