Voeding baby 4 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden oud. Een maand geleden zat haar gewicht op 6.5kg en haar lengte op 59cm. We weten niet precies hoe zwaar ze nu is maar ik denk dat het wel al over de 7kg. is. We geven haar flessen van 6x 150cc. Ik wil graag overstappen naar 5 voedingen per dag van 6x180cc maar op een of andere manier is 4uur tussen de flessen te lang voor haar. Heeft iemand misschien tips hoe we dit aan kunnen pakken? Ik lees ook op internet dat een baby per kilo 150cc mag maar ik lees daarnaast ook weer dat je niet boven de 900ml mag komen.??‍♀️</p>

Hoi!
Mijn dochter woog met 4maanden nog geen 6,5 kilo en ik zat toen op 5 flessen van 180ml (180+6 schepjes en dan 20ml uit de fles gooien). Inmiddels drinkt ze er nu 5 van 200ml    Toen de fles iets opgehoogd was ging ze er vanzelf meer tijd tussen laten. Tips heb ik dus niet echt maar ik zou zeggen probeer het is, wie weet werkt het bij jullie ook wel. ?

Hoi!
Mijn zoontje is even oud, een stuk langer maar even zwaar. Voor hem is 4 uur tussen voedingen ook te lang, tot vorige week dronk hij nog 6 x 150/5. Sinds toen sliep hij opeens 's nachts beter, waardoor ik naar 5 voedingen kon. Ik kom dan wel uit overigens: rond 08.00 - 11.30 - 15.00 - 18.30 en dan weer ergens rond 23.00.

Waarom wil je naar minder voedingen? Misschien is je dochter gewoon meer van vaker kleinere beetjes eten? Komt vast vanzelf goed!

Oh ja en je mag de 1000cc niet overschrijden, 900cc wel hoor! Maar ook die 1000cc is wetenschappelijk helemaal niet onderbouwd (zoek maar eens naar de richtlijn borstvoeding - staat ook een stuk over kunstvoeding in)

Sorry ik bedoelde de richtlijn voeding en eetgedrag https://www.ncj.nl/richtlijnen/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526

Er zijn geen minimale of maximale hoeveelheden vastgesteld: er is geen wetenschappelijk bewijs voor de van oudsher aanbevolen maximale hoeveelheid van een liter. De groei van het kind is een belangrijkere maat om te zien of het kind genoeg eet dan de exacte hoeveelheid. De hoeveelheid urine en ontlasting zijn, naast het gewicht, een indirecte maat om te zien of het kind voldoende of misschien te veel binnenkrijgt. 

Mijn dochter is nu 3 maanden en zit op 5x180. Bij 150 gilde ze het uit dus op een gegeven moment toch meer gaan geven. Ze komt tussen de 3,5/4 uur.
07:00, 10:45, 14:30, 18:15, 22:00.
Denk dat ze per dag in totaal 20 ml laat staan.

Wij zitten ook rond deze tijden. Wij doen de ochtend pap en nachtflesje met pitmeel maar hoe kom je dan uit met de fruit en groente hapjes wij worstelen  hier nog mee.

Terug
Bovenaan