voeding baby 4 mnd

Hallo,

mij dochtertje is nu 4 maand en krijgt de volgende voedingen:
7.30 180 ml + 6 schepjes
11.00 165 ml + 5.5 schepjes
14.45 165 ml + 5.5 schepjes
17.30 fruithapje
19.00 120 ml + 4 schepjes
22.30 150 ml + 5 schepjes

We zijn al met fruit begonnen omdat ze het eten uit onze mond keek als wij aan het eten waren, dus geven we haar nu ook wat als wij zitten te eten.

Nu hebben we het probleem dat ze nog steeds nietelke nacht doorslaapt. Ze wordt regelmatig rond 04.00 wakker, als we haar dan haar speentje geven, slaapt ze weer even verder. Soms tot de ochtendfles, maar soms wordt ze dan een uurtje later weer wakker. Ze heeft dan echt geen last van darmkrampjes, want ze huilt niet heel hard ofzo, ze is gewoon wakker.

Weet iemand wat we kunnen doen om haar door te laten slapen? Moeten we misschien haar voedingsschema aanpassen?

Alvast bedankt voor de adviezen!

Groetjes
 
Hallo,

Wat geef je in de laatste fles, want onze zoon krijgt om 22.00 uur de laatste fles maar wel 210ml water en 7 schepjes friso 1 extra en slaapt dan lekker door tot de volgende morgen een uur of 8/9!!!! anders moet je dat eens proberen, van nutrilon heet dat geloof ik forte! succes!
 
Hallo,

Wij gaven thomas nutrix door zijn laatste fles en dat werkte prima, de laatste voeding kan je het beste een beetje verhogen, wij gaven hem dan 210cc ipv 180cc

Succes
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ze krijgt Nutrilon 1, maar heeft de eerste 8 weken Omneo gehad ivm darmprobleempjes. Ik ben dus een beetje huiverig voor Nutrilon Forte, bang dat ze weer last van haar darmpjes krijgt.

Verder heb ik inderdaad al wel rijstebloem geprobeerd, maar daar moet ze veel harder voor werken (gaat moeilijker de fles uit) en dan drinkt ze de fles niet leeg. Weet iemand misschien wat voor speen ik daarvoor het beste kan gebruiken? Ik heb een pap-speen maat M in kers-vorm, misschien kan ik beter een andere nemen?

We moeten haar zowieso wakker maken voor de laatste fles.
 
Onze dochter krijgt ook de nutrix bij haar laatste fles en dat was in het begin ook een probleem met drinken.Wij gebruiken de Avent speen nummer 3 en heb met een hete naald de gaatjes wat groter gemaakt.Succes
 
Omdat mijn dochtertje helemaal niets uit een papspeen gezogen kreeg (heb alle merken geprobeerd) ben ik op een gegeven moment gewoon zelf in een 3-standen speen gaan knippen. Je maakt er als het ware een kruisje in. Dat werkte bij mijn dochter prima! Overigens moet je wel heel voorzichtig knippen en een beetje uitproberen!

Succes ermee.
 
Ik heb gelezen in het boek oei ik groei, dat de kids tussen de 3 en 5 maanden een ontwikkelingsspurt krijgen en daar door kan het zijn dat ie wat minder eet en 's nachts weer komt voor de fles. Ook zijn ze dan weer wat hangeriger en spelen ze wat minder dan anders.
Mijn dochterje is nu ook 4 maanden en daar klopt het bij.

Succes!
 
Terug
Bovenaan