Voeding baby 4 weken

Hallo mama's,

Hier een vraag over de voeding van mijn meisje. Ze is 4 weken en weegt 4,2 kg.

Wij geven haar overdag 110cc en 's avonds 2x 120 cc. En dan nog 7 voedingen. Ik vind dit persoonlijk best veel en desondanks merk ik dat ze soms nog honger heeft. Vandaag bij het CB geweest en die zeggen dat ze niet te dik is dus dat ik lekker moet geven wat ze vraagt. Maar ondertussen niet boven het advies van 150 ml per kilo mag zitten. Dus echt tegenstrijdig want ik zit daar dus ruim boven.

Ook lees is van babys van deze leeftijd dat er over 6 of zelfs 5 voedingen word gepraat. Hoe verlaag ik deze voedingen? Door eerst de cc's te verhogen of gaat ze zelf steeds meer ruimte er tussen laten?

'S nachts slaapt ze al heel goed er zit er soms 7 uur tussen. Maar overdag merk ik dat ze soms na 2 uur al honger heeft.

Sorry voor de vele vragen, hoop dat er iemand is die een antwoord heeft voor mij:)

Ik verhoogde de voeding als ik merkte dat het niet meer voldoende was. Als ze meer krijgt, zal ze vanzelf er meer tijd tussen laten. Dat is niet meteen, maar dat geleidelijk aan. 

Wij hebben een dochtertje van 3 weken die we op advies van het cb naar 6 voedingen hebben gedaan wij geven nog 6x 90 cc waarvan ze niet alles ophoeft omdat ze nog maar 2,9 kilo weegt. Wij kregen het advies haar eerst te laten wennen aan de 4 uur tussen de voedingen en als ze eerder komt eerst te bekijken of we haar kunnen troosten. Mocht ze niet komen "moeten" we haar na 4 uur wel wakker maken om een ritme voor haar aan te houden. 

Maar vooral drukten ze ons op het hart dat je zelf heel goed aanvoelt wanneer ke kindje meer of minder nodig heeft en daar ook naar te luisteren. 

Hoi,
Als je kindje niet te zwaar is, zou ik me geen zorgen maken over die 150ml per kg. Ik dacht trouwens dat dat een minimum was. 
Je zou een dagje wat meer per fles kunnen maken, kijken hoeveel ze drinkt en hoe laat ze dan weer komt. 

Als ze niet te zwaar is en echt honger heeft zal ik vooral naat je moederinstinct luisteren. Ze kunnen bij het CB heel veel zeggen maar uiteindelijk zie jij je kind elke dag en kun jij het beste aanvoelen wat nodig is.
Zoals hierboven is gezegt zal ik gewoon een dag wat meer in het flesje doen en kijken hoeveel ze werkelijk drinkt en je vooral geen zorgen maken over die 150ml per kilo, sommige kinderen hebben gewoon wat meer nodig en dat is helemaal niet erg als ze maar niet veel te zwaare worden

Terug
Bovenaan