<p>Vraag: mijn zoontje van bijna 6.5 maand dronk al een tijdje vijf flessen van 180+6 om 7-11-15-18.30u en een nog in de nacht meestal rond 0.00 u. Sinds 1 week is ie flink minder gaan drinken en drinkt nog maar zo'n 600 cc per dag. De fles van 11u weigert hij en als we die later geven drinkt ie die voor 2/3 leeg. Op zich denk ik dat het niet erg is dat hij minder drinkt maar hij heeft nog niet veel interesse in vast voedsel. Hij eet zo'n 6 ijsblokjes groenten en fruit per dag. Brood en aardappelen eet ie nauwelijks. CB zei dat we moesten stoppen met hapjes zodat hij weer meer zou gaan drinken. Maar dat voelt als een stap terug.</p><p>Als ik nu 7-12.30-18.30 aan houd en hem in de nacht zelf laat komen dan houdt hij het niet vol tot 18.30. Maar pas rond half vijf begint hij trek te krijgen in zijn fles. Als ik hem dan een fles geef drinkt hij die goed maar drinkt hij niets meer voordat hij gaat slapen. Als ik om 15u een fles aanbied heeft hij geen interesse. Ik probeer nu te rekken met groenten en aardappelen. Het beste zou zijn dat hij de nacht fles laat vallen en overdag niet zoveel tijd ertussen laat. Maar als ik snachts niet geef (geprobeerd) wordt ie steeds wakker van de honger. En dan drinkt hij nog steeds niet goed de volgende dag. Als ik wel die nachtfles geef slaapt ie gewoon weer verder. </p><p>Wat is jullie schema bij deze leeftijd en herkent iemand dat je baby opeens 400cc minder is gaan drinken van een op andere moment? Hij is niet ziek en plast goed.</p>