Voeding baby 6-7 maanden

<p>Vraag: mijn zoontje van bijna 6.5 maand dronk al een tijdje vijf flessen van 180+6 om 7-11-15-18.30u en een nog in de nacht meestal rond 0.00 u. Sinds 1 week is ie flink minder gaan drinken en drinkt nog maar zo'n 600 cc per dag. De fles van 11u weigert hij en als we die later geven drinkt ie die voor 2/3 leeg. Op zich denk ik dat het niet erg is dat hij minder drinkt maar hij heeft nog niet veel interesse in vast voedsel. Hij eet zo'n 6 ijsblokjes groenten en fruit per dag. Brood en aardappelen eet ie nauwelijks. CB zei dat we moesten stoppen met hapjes zodat hij weer meer zou gaan drinken. Maar dat voelt als een stap terug.</p><p>Als ik nu 7-12.30-18.30 aan houd en hem in de nacht zelf laat komen dan houdt hij het niet vol tot 18.30. Maar pas rond half vijf begint hij trek te krijgen in zijn fles. Als ik hem dan een fles geef drinkt hij die goed maar drinkt hij niets meer voordat hij gaat slapen. Als ik om 15u een fles aanbied heeft hij geen interesse. Ik probeer nu te rekken  met groenten en aardappelen. Het beste zou zijn dat hij de nacht fles laat vallen en overdag niet zoveel tijd  ertussen laat. Maar als ik snachts niet geef (geprobeerd) wordt ie steeds wakker van de honger. En dan drinkt hij nog steeds niet goed de volgende dag. Als ik wel die nachtfles geef slaapt ie gewoon weer verder. </p><p>Wat is jullie schema bij deze leeftijd en herkent iemand dat je baby opeens 400cc minder is gaan drinken van een op andere moment? Hij is niet ziek en plast goed.</p>

Ja ik! Geef je inmiddels opvolgmelk? Het kan daardoor komen. Daar mogen ze max 800 cc per dag van drinken. Mijn zoontje vindt nu ook ineens groente en fruit niet meer lekker terwijl dit tijdens het geven van de oefenhapjes hartstikke goed ging. Ik heb het gevoel dat hij binnenkort tandjes gaat krijgen en het daaraan kan liggen. 

Hoi! Dank voor je reactie! Hier ging het andersom. Hij ging eerst minder drinken en nu ben ik aan het overstappen (3 schepjes opvolgmelk en 3 schepjes nutrilon 1). Ik was eerder nog niet overgestapt omdat hij ruim over die 800cc zat.

Hoi, 
Mijn zoontje is 6,5 maand. Ons schema:
7.30 fles 180 cc
9.00 fruithapje 
9.30 dutje 
11 fles 180 cc
12.30 brood 
13-13.30 dutje
15.00 fles 180 cc
16.30 dutje
17.45 groente
19.00 fles 210 cc
hapjes gingen heel goed maar sinds 2 weken ook wat minder. Wel heeft hij buikgriep gehad en nu fors verkouden. Dus hij voelt zich of niet lekker of het is een fase waarin ze minder eten. Blijft toch puzzelen, best lastig hè. 

Hoi hoi, hier ook op 6.5 maand. Sinds hij 6 maanden is krijgt hij 4 flessen opvolgmelk.
8.30 Fles 180+6
10.00 fruit 80 of 90 gram
12.15 brood
12.45 Fles 180+6
16.15 fles 180+6
18.00 groente met aardappel
20.00 Fles 180+6

Mijn dochter is bijna 7 maand. We hebben net sinds 14 dagen de laatste fles van 23 u eraf. Net gestopt met de bv ook dus beetje zoeken nog. Over het algemeen is dit ons schema:
7.30 180+6
9.30 fruit
11.30 150+5
15.30 150+5
17.00 groente met ardappels Of rijst 
19.00 180+6
Ze slaapt dan redelijk door tot de volgende ochtend. Soms huilt ze in haar slaap of gaat ze vroeg in de ochtend even aan de klets. Maar valt dan wel weer in slaap. Brood eten lukt hier nog niet. En moet zeggen sinds ze goed ziek is geweest (RS virus) drinkt ze lang niet altijd de flessen leeg.

Dank jullie wel. Vandaag toch maar weer een fles om 15u gegeven en daarvan dronk hij 120ml. Is dus denk ik toch nog een beetje te vroeg om die fles over te slaan. En ik zag een eerste tandje die het slechte drinken kan verklaren.

Terug
Bovenaan