Voeding baby 6 maanden

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 6 maanden en daarom was ik een beetje aan het rondkijken naar schema’s en hoeveelheid eten/melk die bij die leeftijd ‘hoort’.</p><p>Nu zie ik heel veel nuttige schema’s maar ik zie dat die veel met 4 flessen zijn terwijl mijn zoon nu nog op 6 flessen zit omdat hij om 23.00 uur een voeding krijgt (wordt anders heel snel wakker in de nacht en zitten dan met 2 nachtvoedingen) en hij heeft nog een voeding in de nacht meestal rond 3.00 a 4.00 uur. </p><p>ik merk wel dat hij niet meer alle flessen opdrinkt de laatste tijd, wat prima is want in totaal krijgt hij nog zat binnen. ‘S ochtends eet hij fruit en ‘s avonds groenten met af en toe aardappel of rijst. Ik ga dit straks wat uitbreiden met wat vis of vlees er in want het vaste eten vind hij echt smullen!</p><p>ik ben benieuwd of er andere zijn die ook nog op 6 voedingen zitten en hoeveel er dan wordt gegeven</p><p>bedankt alvast!</p>

Herkenbaar hoor! Ons dochtertje van 6 maanden zit nog steeds op 5 flessen. Van 180 ml, deze drinkt ze niet altijd op. De hapjes eet ze nog matig. Toevallig cb arts over gesproken laatst en die zei dat 4 flessen niet nodig is, op termijn afbouwen naar 4. Misschiej dat jullie wel kunnen afbouwen naar 5 flessen aangezien je zoontje wel goed hapjes eet?

Je zou kunnen beginnen met wat stukjes brood tussen de middag.
En idd opstarten met aardappel/pasta/rijst.. Zal wellicht ook gaan helpen voor de nachtvoeding ?

Terug
Bovenaan