Voeding baby 6 maanden

<p>Kan iemand mij een klein beetje op weg helpen.. mijn zoon is bijna 6 maanden, drinkt 5 x 180 cc (de laatste om 22:00 uur anders komt hij ‘s nachts nog) en eet nu als oefenhapjes zowel groenten als fruit.</p><p>nu ben ik vandaag bij het CB geweest en mochten de groenten en fruit opgebouwd worden naar een potje en 1 fles eraf.</p><p>ik probeer een klein beetje schema erin te krijgen, maar door de fles van 22:00 uur loop ik een beetje klem met 4 flessen. Heeft hier iemand ervaring met nog een late avondfles met 4 flessen per dag? Hoe ziet dan het ‘schema’ eruit met groenten/fruit en cc’s per fles?</p>

hoi!
ik denk dat als je de groente en fruit gaat opbouwen, je kindje vanzelf minder trek gaat krijgen in de/een fles. 
Je hoeft niet in één keer een fles minder te geven, je kunt ook een fles afbouwen, dus bijvoorbeeld die avondfles steeds kleiner maken en de groentehap groter?
Je kunt ook rustig aan beginnen met brood geven vanaf 6 maanden!
Succes!

Er hoeft niet in ene een hele fles geschrapt te worden hoor. Je kunt ook de bestaande 5 flessen gewoon wat kleiner maken. Dus 5 x 150 cc. Maar ook dat hoeft niet in één keer, dus rustig afbouwen. 
Als de hapjes groter worden en je ook water/thee/ander vocht gaat aanbieden, zal er vanzelf 'natuurlijk' een fles afvallen. En daarna nog een en nog een.. :)

Ik heb de hapjes opgebouwd zonder de late fles weg te halen.. op geven moment na een aantal weken gewoon geprobeerd wat er gebeurde als ik die fles niet gaf en hij sliep gewoon of was tevreden met zijn speentje. Anders een kleiner flesje maken

Dankjullie wel!
ik denk dat ik de ochtend en avondfles gewoon hetzelfde hou en de andere flessen wat minder geef!
het is weer even uitproberen!

Wat goed dat jullie babys dat kunnen met maar 4 flessen..en dan 150 ml..!

meneertje hier is 5 maanden..en zit nog op 6 flessen van 210 ml per dag ..plus fruit sochtends en warm eten savonds . avond fles krijgt die de papfles ..maar ook dat wil de laatste dage niet werke..en heeft die nog extra nacht voeding nodig
# hongerige baby ?

Terug
Bovenaan