Voeding baby 6 maanden

Hallo,
Mijn dochtertje is bijna zes maanden. Fruit gaat er aardig goed in, maar vooral uit een potje. Groenten eet ze niet graag. Straks, als ze zes maanden is, zal ze een maaltijd krijgen met groente, dat is dan deels haar avondeten...ik ben bang dat ze niet genoeg zal krijgen. Daarnaast zit er nog geen vast ritme in de dag, de 'eetmomenten' zijn altijd verschillend. Hebben jullie hier ervaring mee? Graag tips! :)
 
Heym

Met 6 maanden zou KV/BV nog de hoofdvoeding moeten zijn, volgens mij hoeven ze pas echt goed andere dingen te eten tussen 9 maanden en 1 jaar (per kind verschillend), dus ik zou me daar niet al te druk over maken.

Mijn zoontje is 7 maanden en we zijn begin deze week begonnen met het geven van 1 fruit en 1 groente hapje per dag (dus 2 hapjes). Ik maak alles zelf, en per hapje eet hij tussen de 80 en 120ml.
Ook hier wisselende tijden. Als ontbijt krijgt hij nog een fles, dit is meestal ergens tussen 7 en 9. Ongeveer 3 uur na die fles krijgt hij fruit. Daarna duurt het meestal 2-3 uur voordat hij weer honger heeft en dan krijgt hij een fles. Ongeveer 3 uur na deze fles krijgt hij groente. Eventueel gevolgd met een fles tussen 6 en 7, maar deze wil hij niet altijd. Daarna komt hij 's avonds nog tussen half 10 en half 12 voor een fles.
Misschien een beetje rommelig, maar het werkt hier wel. Al is natuurlijk elke dag anders en je wel de mogelijkheid moet hebben om niet aan vaste tijden te moeten zitten.

Succes!
 
Terug
Bovenaan