Voeding baby 6M

Ik heb een vraagje met betrekking tot het voedingsschema van mijn zoontje (6 maanden).
Mijn zoontje is een tevreden kereltje, lacht veel en een goede eter. Voor mijn gevoel liggen de voedingsmomenten (te) kort op elkaar waardoor mijn zoontje (vooral na brood en melk) voeding terug geeft.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips. Zijn schema nu:
7u 180+6
09:30u/10u fruit hapje (150-200gr) met slokjes water
11:30u/12u stukjes brood met boter (halve tot driekwart boterham) + slokjes water
12:30u 180+6
15:30u/16u 180+6
17u/17:30u avondeten (sinds 6M vlees/vis, aardappel/rijst met groente, in totaal ongeveer 150-200g) met slokjes water
19u/19:30u 210+7

Zijn flessen melk gaan over het algemeen allemaal op, soms laat hij bij de laatste fles 50cc staan omdat hij tijdens de fles in slaap is gevallen. Ik heb dit schema met het consultatiebureau besproken, en zij gaven aan dat ik over kon naar 3 melkvoedingen en om 15:30u een tussendoortje met water kon aanbieden i.p.v de fles. Ik vind hem persoonlijk daar nog wat klein voor en aangezien hij ze leeg drinkt zal hij het wel nodig hebben? Wat is/was jullie schema bij 6 maanden?

Het ziet er voor mij heel logisch uit hoor ☺️.
Alleen is de 3e fles 1,5/2 uur voor het avondeten wellicht wat veel. Misschien kun je hier 120 cc van maken en verder juist wat slokjes water tussendoor aanbieden én een klein tussendoortje aanbieden? Maisvingers, stukje cracotte..

Met 6 maanden naar 3 flessen is inderdaad wat vroeg.Onze dochter kreeg rond de 6 maanden wel wat minder behoefte aan melk.
Tijdens haar tweede en derde fles gaf ik 150cc, toen ze rond de 7 maand en steeds wat meer hiervan liet staan, gaf ik 120cc.
Veel kindjes kunnen het goed aangeven als hun behoefte minder wordt, het is alleen de kunst voor ouders om er weer op in te spelen?
Met 8 maanden zat ik op 3x 180cc en nu is ze 8,5 maand en krijgt ze 2x 180 en 1x 150cc.
Verder drinkt ze steeds meer water, thee of water met een beetje diksap dus over een tijdje zal de middag wel wegvallen denk ik?

Je zou de 2e fles ook naar 150cc kunnen proberen te doen, zeker als dat maar een halfuurtje na de broodmaaltijd valt ☺️

Terug
Bovenaan