Voeding baby 7 maanden

Hi!

Ik heb hulp nodig. Mijn dochtertje is 7 maanden en ik heb helemaal geen ritme met voeding. Wel met de fles maar niet met de hapjes en brood etc.

Ze krijgt de fles om 8,12,16,8 uur. Ik zou heel graag willen weten hoe jullie het doen over de hele dag :)

Alvast bedankt :)

Ik weet niet precies wanneer ze slaapt, maar je kan bijvoorbeeld voor het eerste slaapje, een fruithapje doen? Wij deden dat om 9.15 en ze ging volgens mij om 9.30 naar bed. 
Brood hetzelfde. Rond half 12 brood en dan de fles van 12 uur erachter aan. 
Smiddags zou je voor de fles het restantje fruit kunnen doen, of een maisfinger oid. 

Weet niet of ze al avondeten krijgt maar dan zou je dat rond 6en kunnen doen, zit het mooi tussen de flessen in. 

Idd tussen de flessen door :) Geen idee hoe ze slaapt natuurlijk, maar hier ging het vaak zo:

7u fles
9u fruit
Slapen
11u fles
12u broodje oefenen
Slapen
15u fles
Powernapje van 16.30-17.00
17.30u groente
19.30u fles

Sommige dagen lukte fruit én groente niet a allebei, vaak omdat slaapjes ineens anders waren. Geen ramp. De volgende dag lukte het wel weer.

Vanaf 8 maanden gingen mn dochters echt goed brood, fruit en groente eten en werden de flessen niet altijd meer leeg gedronken.
Vanaf toen liet ik de fles van 15u vallen en gaf ik nog 3 flessen om 7-13-19. En toen gingen ze ook veeeel beter brood eten omdat brood dan vóór de fles van 13u gegeven werd ipv andersom!

Ze wordt wakker om 8 uur en gaat weer slapen om half 10 tot 11 uur. Daarna slaapt ze weer om 1 uur of half 2 tot half 4 en daarna slaapt ze weer om half 6/6 uur tot 7 uur. Om 20.00 de laatste fles en dan om half 9 naar bed :)

Dan kun je toch om 9.15 fruit geven, 12.30 brood en 17.30 groente? Allemaal net voor de slaapjes! Het hoeven nog geen grote hoeveelheden te zijn, gewoon proberen en kijkt wat ze eet.
En als ze goed eet, laat ze daarna misschien 30cc van dr volgende fles staan,maar dat is alleen maar prima. Dat is een teken dat de flessen minder belangrijk worden en je die binnenkort wat kan gaan afbouwen en ze dus ook voeding haalt uit haar vaste voedsel.

Heej,

Onze dochter is ook bijna 7 maanden.
En wij doen het als volgt.
8/9 uur 180 cc
12 uur boterham half potje fruit
16 uur half potje groente en 180 cc
20 uur 180 cc
Onze dochter slaapt nog best veel dus geef haar fruit of groente niet tussendoor. Dan ben je voor mijn gevoel anders ook een hele dag door bezig met eten of melk geven.

7.00 fles 210+7 
9.30 fruit
Slapen
11.30 fles 210+7
12.00 pap/ brood
Slapen
14.00 fruit of koekje
16.30 avondeten 
18.30 fles 210+7

Doen het eten zo sinds we met 6 maanden naar de nr 2 melk zijn gegaan, slaapritme is daarmee (en met minder slaapbehoefte) ook veranderd. 
* Bij ons gaf het cb trouwens aan dat we nu met 7 maanden écht pasta/rijst/aardappel en vlees moesten toevoegen, anders zou ons kindje "te kort komen" (??) Maja dat zijn we dus maar gaan doen. 

Terug
Bovenaan