Voeding baby 7 weken

Hoi mama's!

Dit is mijn eerste bericht op Ouders van Nu, dus hoop dat ik een beetje een duidelijk verhaal heb.

Mijn dochter is 7 weken + 1 dag.
Ik was van de week bij cb en ze weegt op dit moment 4,9 kilo.
Nu drinkt ze niet erg veel voor haar gewicht, naar mijn idee.

Ze krijgt 3x 120/4 en 2x150/5 op een dag. De flessen van 150/5 drinkt ze bijna nooit leeg. Ze laat meestal 40cc staan, dus dan drinkt ze eigenlijk weer een fles van 120/4.
Ik bood eerst wel 5x 150/5 aan, maar cb zei dat dat zonde is aangezien ze het nooit op drinkt en ik dus veel melk weggooi. Dus vandaar weer 3 flessen verlaagd naar 120/4.

Ik ben benieuwd of er nog meer kindjes zijn die deze hoeveelheden drinken met dit gewicht? Ze groeid wel heel goed, want haar gewicht zat zelfs boven de gemiddelde groei lijn. Dus toen begon ik nog meer te twijfelen of ze nu voor haar gewicht niet te weinig krijgt.....

Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)
 
Zo te lezen krijgt ze voldoende binnen. Als ze goed blijft groeien zou ik gewoon zo door blijven gaan. Als ze meer willen drinken gaan ze er wel om vragen. Als ze straks meer gaat bewegen zou ze ook wel meer willen. Baby's zijn goed in staat dit aan te geven. Hier voed ik op verzoek en hij is hier heel duidelijk in. Als hij genoeg gehad heeft drukt hij zijn fles weg en als.hij meer wou was het heel hard brullen. Je wordt hier vanzelf wel makkelijker in, goed na je kind blijven kijken. Als ze niet genoeg groeit wordt het een ander verhaal
 
 
Bedank voor je reactie!
Het is altijd prettig even bevestiging te krijgen. 
 
We gaan gewoon zo door totdat ze aangeeft meer te willen. 
Ze slaapt ook prima op deze flessen, dus zal wel een volle buik hebben :) 
 
 
Ik gaf fles volledig op verzoek. En ging de fles inhoud pas verhogen als baby paar dagen 1extra fles per etmaal vroeg. Dit werkte voor ons heel goed. 
 
Terug
Bovenaan