Voeding baby 7 weken

<p>Hoi!</p><p>Onze kerel is vandaag 7 weken. Hij krijgt Nutrilon a.r. omdat hij veel last heeft van reflux. Hij wil vaak om de 2 uur eten en drinkt dan zo'n 110-130 ml. Nou kreeg ik een verbaasde blik van mijn zus hoeveel dat wel niet was, maar goed, sommige baby's hebben gewoon veel nodig en hij woog 8,5 pond bij de geboorte. Nou wil hij de afgelopen dagen dus nóg vaker drinken... Hij drinkt zijn flesje elke keer net niet leeg, maar wil na 1-1,5 nog meer. Maar ook echt zoeken en happen naar alles wat in de buurt komt, en als hij niks krijgt zet hij het op een krijsen. Speen spuugt hij uit zodra hij merkt dat er niks uit komt. Het lijkt mij niet helemaal goed om dan nog maar een flesje te geven, dus ik probeer hem (tevergeefs) te troosten en af te leiden.</p><p>Hellup?!</p>

Inderdaad, elke baby is anders. Mijn dochter van 6 weken drinkt om de 3/4 uur 120+4... Ook ‘te veel’ volgens de richtlijnen. Maar ze geven t zelf wel duidelijk aan. Rond 6 weken is er een regeldag, die kun je ook met flesvoeding hebben. Rond 8 weken is er eem sprong, die gooien t ritme vaak ook in de war. Geef je lekker over aan je baby! 

Te weinig slaap kan ook de oorzaak zijn van steeds willen drinken en vaker spugen.
Mijn dochtertje had dit en ze kon niet zelf inslapen.
In plaats van slapen werd ze huilerig en wilde meer drinken van de vermoeidheid.
Misschien wordt het beter als hij meer middagslaapjes krijgt en structuur daarin.
Mijn dochtertje sliep sochtends een uur en smiddsgs een uur op vaste tijden, altijd na de borstvoeding en alleen in eigen bed met vast ritueel.
Misschien heeft hij ook wel tijdelijk iets meer nodig, want bij borstvoeding heb je ook regeldagen waarbij het kindje de hele dag wil drinken. Dan komt er daarna meer melk uit de borst.
Ik gaf zelf borstvoeding dus heb met de fles niet zoveel ervaring.
Misschien een beetje johannesbroodpitmeel toevoegen?  Dit staat ook tussen de babyproducten in de supermarkt. Dan dikt de melk iets in en komt die minder snel omhoog heb ik wel eens gehoord.

@mammavankleinmeisje mijn kleintje slaapt een stuk meer dan 's ochtends een uurtje en 's middags een uurtje hoor! Na de voeding is het even spelen met pappa of mamma, even in bad of even in de box en daarna naar bed tot hij dan weer honger heeft. En ik geef a.r. voeding, daar zit al johannesbroodpitmeel doorheen.

Heb je al geprobeerd om minder te geven en meer flesjes? 

Wij hadden ons zoontje overvoerd. Wij dachten ook dat hij elke keer honger had. Wij moesten van het cb minderen en verdelen over meer flesjes. Hij werd na twee dagen al rustiger en ging weer terug naar de normale hoeveelheid en flesjes. Dus 150x zijn gewicht in kilo. 

Terug
Bovenaan