Voeding baby 8 weken?

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Graag zou ik wat ervaringen willen uitwisselen.</p><p>Ik heb een baby van 8 weken oud. Zij wilt erg veel drinken. Momenteel geef ik Omneo van Nutrilon omdat ze erg veel krampjes heeft, 150 ml 5x daags. </p><p>Ze weegt precies 5 kilo, zouden jullie de voeding al omhoog doen? Het lijkt me al zo veel voor zo’n kleintje.</p><p> </p><p>CB geeft niet echt een advies. Heb er geen goede ervaringen mee..</p><p> </p><p>Nen benieuwd naar jullie!</p>

Hoi hoi ik weet niet precies wat ze maximaal mag maar misschien is het een idee om 6 flesjes te geven iets korter op elkaar en dan bijv 3x 150 en 3x 120, is ze wellicht wat meer voldaan en krijgt ze 60ml extra binnen.
ik deed op 150 ook standaard 10 ml extra water. Anders was bij mijn zoontje de ontlasting te hard.
ik gaf zelf Hero nutrasense comfort en infacol tegen de krampjes. Ik gaf ook sneller meer voeding dan werd aangegeven omdat hij gewoon na een fles nog niet voldaan was.
blijft aftasten en uitproberen net die kleintjes! Succes

Hoi, Per kilo lichaamsgewicht heeft ze minimaal 150cc per 24 uur nodig. Als zij 5 kilo is dan zou je dus uitkomen op 5x150cc = 750cc. Dat is dus precies wat je nu geeft, het minimale dus. Als ik jou was zou ik eens een flesje verhogen om te kijken hoeveel ze daarvan dringt en hoe het bij haar valt. Dan desnoods elke fles ophogen en haar elke fles naar fles naar behoefte laten opdrinken. 
Mijn zoontje van 10 weken drinkt ook veel meer dan het minimale. Ik ben van mening dat als ze het goed binnenhouden en zich er happy bij voelen dat het dan niet erg is om meer te geven. Bij mijn cb hadden ze gezegd om gewoon een x aantal cc te geven en dan te kijken wat hij drinkt, de ene keer zal hij dan meer drinken dan de andere keer. Naar behoefte per keer dus. 

Mijn zoontje van 8,5 week krijgt 6 flessen van 150, waarvan de ochtend en middagflessen zijn teruggegoten tot 150 en de avondlfessen niet. Ons is verteld dat je een baby nooit honger mag laten lijden. Het beste wat je wel kunt doen is de joeveelheid per fles op te hogen en niet alles in 1x. Dit hebben wij 1x gedaan en daar had hij ontzettend veel last van (veel krampen en huilen). Wij gebruiken infacol voor zijn krampen en dat werkt meestal wel goed, maar hij heeft weleens een flesje waarbij de krampen toch doorzetten. 
Het blijft een gepuzzel die voeding. Succes ermee!

Hai!
ons zoontje is ook 8 weken en hij krijgt nu 6x 120ml. Mocht hij meer willen dan mogen we hem 6x 150ml geven maar dat is tot nu tot nog niet nodig. Ik zou meer aanbieden, waarschijnlijk drinkt ze dat niet bij alle flessen op.
ons zoontje woog 2 weken terug 5 kilo. Hij kreeg altijd standaard voeding maar we zijn deze week over gegaan op de pepti.
succes!

Hoi, 
Mijn zoontje is 7 weken en weegt 5300 gram nu. Hij krijgt 5 x 150 ml en van het cb mocht ik eventueel al wel 2 flessen ophogen. 
Het blijft toch een beetje aftasten. 
Succes ermee.
Groetjes 

Terug
Bovenaan