Voeding beebje 11 weekjes oud

Hoi Allemaal,

Een vraag: Mijn beebje slaapt al ongeveer 5 weken door. 's avonds om 22.00 uur de laatste voeding en 's morgens tussen 6 en 7 kwam ze voor de ochtendvoeding.
Sinds twee weken doet ze dat dus niet meer. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ze een "sprongetje" maakte, maar ondertussen geloof ik dat niet meer.
Zij krijgt nu 2x 200ml en 3x 165 ml. Na elke fles (ook die van 200ml) begint ze weer te huilen, ik denk honger. Ze drinkt alles op en laat nooit een druppel staan. Kan het doorslapen te maken hebben met doodgewone honger?
Ik heb sinds vandaag voeding voor hongerige baby's in de fles, misschien dat dat gaat werken.
Wie weet antwoord op mijn vraag?

Groet Karin

Hoi Karin,

Wil ze de fles ook eerder dan wanner het haar tijd is? Hoe lang doet ze over de fles? Ons zoontje had een heel sterke zuigbehoefte en ook veel zuigkracht. Hierdoor had hij zijn fles altijd in 15 minuten leeg. Zijn zuigbehoefte was dan echter nog niet bevredigd. Wij gaven hem na de fles een fopspeen en dat hielp heel goed. Geen huilen meer na de fles. Hij heeft de fopspeen na de fles zeker nodig gehad tot hij  7 maanden oud was.

Als ze niet voldoende aan de voeding heeft, dan moet de voeding voor hongerige baby's helpen. En dan zou ze overdag ook eerder haar fles willen. Als ze het goed volhoudt tot ze haar fles krijgt, dan denk ik dat het wat anders is dan honger. Maar ik zou je verder niet kunnen zeggen wat.

Ze heeft een sprongetje gehad rond de 7.5 tot 9.5 weken en het volgende sprongetje is rond de 12 weken en duurt een week. Daarna gaat ze een grote sprong maken, deze kan 5 weken duren van 14.5 weken tot 19.5 weken.

Ieder kindje is natuurlijk anders de een ligt wat voor op dit schema en een ander wat achter. Het is ook afhankelijk of je kindje voor de uitgerekende datum of erna is geboren. Ons zoontje is 6 dagen voor de uitgerekende datum geboren en ligt dan nog een week voor op het schema. Bij hem begonnen de sprongetjes dus 2 weken eerder dan aangegeven.

Veel succes en hopelijk is ze weer snel tevreden en slaapt ze weer lekker door.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan