Voeding bij 15 weken (aanvulling)

Dank voor jullie reacties. Maar even voor de duidelijkheid; ze krijgt dus vier flessen, geen vijf! Elk van 210 cc met zeven schepjes voeding. Ik blijf dus ruim onder de liter. Ook drinkt ze haar flesjes niet altijd leeg. Vooral van haar laatste flesje blijft vaak nog wel wat over. Zo'n 30 tot 60 cc. Dat was ook al zo toen ik haar nog vijf flessen gaf en daar sliep ze de hele nacht op. Overdag laat ze ook wel staan, maar niet zo veel. Soms zo'n 20 cc. Nooit meer. Ook dat was al zo voor ze fruit, sapje en vier flessen kreeg. Het is dus echt niet zo dat ik het er bij haar in prop. Ze krijgt niet meer dan ze wil. Dat geldt ook voor haar hapje en sapje.
Daarbij is ze al groot sinds haar geboorte, vier kilo bij 53 cm en was ik ook een joekel van een baby (65 cm bij drie maanden). Ze heeft het dus niet van een vreemde...
Misschien willen jullie, bovenstaande aanvulling meegenomen, nog eens commentaar leveren op mijn dagritme?! Ben benieuwd.
 
mijn dochter is nu bijna acht maanden en doet het ook prima!
ik zal een paar feiten op een rijtje zetten om een beetje van je vragen te beantwoorden,
allereerst eten babies NOOIT meer dan ze kunnen hebben omdat babies niet eten als ze het niet nodig hebben!
ten tweede eten babies nooit allemaal hetzelfde en zit daar nogal een verschil in...als iedere baby evenlang en zwaar geboren zouden worden en dezelfde opvoeding zouden krijgen enz. kan je babies met elkaar vergelijken niet eerder
het enige wat mensen kunnen doen is zeggen hoe het naar hun ervaring gaat.
volgens mij doe je het prima, je kijkt naar je kind en doet wat jij denkt dat goed is......
succes verder!
 
Mijn kindjes krijgen ook 240 cc in de fles hoor!
Meestal blijft er ook zo'n 20 à 30 cc over, soms gaat hij ook leeg, vooral de laatste fles. Van de eerste fles blijft meestal zo'n 60 à 70 cc over.
Als jouw kind het er goed op doet is het prima. Die CB kunnen me de bomen in met hun richtlijnen, ik heb het daar dus helemaal niet op, want ieder CB zegt iets anders.

Nou woon ik niet meer in Nederland, en hier moet ik met ze naar de kinderarts, en die vertelde dus dat de kinderen zelf wel aangeven hoeveel ze nodig hebben, zij gaat daar géén richtlijnen voor aangeven.

Onze krijgen nu het volgende:

07.00 fles 240 cc
11.00 bord pap, beetje venkelthee
15.00 fruithapje met fles
(ligt eraan hoeveel fruit ze hebben gegeten, soms drinken ze toch nog 200cc!)
19.00 fles 240 cc
 
ik ben het helemaal met bovenstaande reacties eens hoor, baby's eten niet teveel want als ze geen trek meer hebben dan eten ze niet! dus m.i. geef jij helemaal niet teveel, als je baby er tevreden mee is, waarom niet? iedere moeder heeft weer een andere mening hoor! ga maar lekker door zoals je het doet, daar voel je je zelf ook het prettigste bij toch?

gr sandra
 
Terug
Bovenaan