Voeding bij 15 weken

Onze dochter is nu ruim 15 weken en een flinke tante (ruim zeven kilo bij een lengte van zo'n 64 cm). De laatste twee weken ben ik zelf een beetje gaan stoeien met haar voedingen en hou me daardoor helemaal niet meer aan de 'voorgeschreven' tijden en hoeveelheden. Nou doet ze het er prima op en slaapt nog steeds supergoed dus zorgen maak ik me hier niet over. Nu moet ik volgende week naar het CB en daar zal ik wel flink commentaar krijgen. Daar kan ik best tegen maar ik wil toch graag van jullie weten hoe jullie er tegenover staan. Ben ik nou echt zo eigenwijs of moet ik me er vooral niets van aantrekken en lekker zo doorgaan als ik denk dat goed is. Hier volgt Nova haar dagschema:
7:00 à 7:30 uur; flesje ca. 230 cc (4 omneo, 3 regulier en 2 schepjes broodpitmeel)
10:00 of 14:00 uur; ca. 75 cc sapje (doet ze ca. 5 minuten over)
12:00 uur; flesje ca 230 cc (4 omneo, 3 regulier en 2 schepjes broodpitmeel)
16:00 uur; flesje ca 230 cc (4 omneo, 3 regulier en 2 schepjes broodpitmeel)
18:00 uur; half potje fruithapje (vind ze superlekker!!!)
19:00 uur; lekker badderen
19:45 à 20:00 uur; flesje ca 230 cc (4 omneo, 3 regulier en 2 schepjes broodpitmeel)
Daarna verhaaltje, liedjes en lekker naar bed. Meestal slaapt ze meteen (overdag doet ze steeds korte tukkies van 20/30 minuten, keer of drie, vier).
De volgende ochtend wordt ze dan zelf weer rond half acht wakker.

Wij zijn erg blij met hoe het gaat. Het is een hele vrolijke kwebbelkont. Maar geef rustig je kritiek...

Groet, Iris
 
230 cc is volgens mij wel heel erg veel per voeding. Zeker als ze ook al extra fruit krijgt enzo.
Dat je al fruit geeft moet je zelf weten, maar ik zou wel even nagaan of ze echt wel 230 cc mag hebben.
groetjes
 
ik vind 230cc voeding ook erg veel. mijn dochtertje is nu vier maanden en weegt nu ongeveer 7 kilo met lengte van ongeveer 60cm. ik geef mijn dochter alleen vier flessen van 200cc voeding en dan alleen similac. ik snap niet waarom jij alles doorelkaar doet en fruithapje ook is eigenlijk nog veel te vroeg mij hebben ze geadviseerd om dat pas te doen bij vijf maanden ivm het rijpen van de darmen. maar ja moet je zelf weten maar ik vind het gewicht en lengte van jou kind wel veel voor drie maand.

groetjes
 
sorry maar ook ik vindthet wel erg veel, hou er rekening mee, dat ze maar een liter van de nutrilon mogen, omdat de nieren het nog niet aankunnen zoveel voedingsstoffen, let op je bent ook een gewoonte bij haar aan het kweken. babies zijn "gewoontedieren"alles wat je ze voorschrijft zullen ze eten c.q. drinken en tuurlijk slaapt ze goed, met zo'n lekkere dikke volle buik, maar als je niet op past blijft ze gewend raken aan die hoeveelheden en krijg je het er lastig van. consequentie; een kindje dat op zeer jonge leeftijd al moet gaan dieten, echt 200cc overdag is voldoende, en alleen savonds een beetje pap c.q. nutrix er door is meer dan voldoende, en echt het cb is niet altijd gek. ik hoop dat je een beetje naar ons wilt luisteren want dit is echt echt veelste veel.
 
ik weet niet hoor, kim dronk ook al op jonge leeftijd best veel, maar op een gegeven moment stabiliseerde zich dat, ik denk dat als je doet wat je denkt dat goed is voor je kind, je het nooit fout kan doen, zo lang je inderdaad maar in de gaten houdt dat ze niet meer als 1 liter binnenkrijgt. en je moet het er natuurlijk niet in moeten proppen. Kim is nu 6 mnd en krijgt nog geen groente, wel fruithapje zoveel als je lust en 4 flessen van 210 cc met 7 schepjes voeding. De laattste fles krijgt ze om 22.00 uur 's avonds. Ik weet bijna zeker dat ze op het cb vinden dat ze die fles om 22.00 uur juist niet meer zou moeten krijgen maar zo is haar ritme nu eenmaal, ze heeft er totaal geen last van dat we haar wakker maken rond die tijd. en het cb is maar een leidraad hoor!

groetjes sandra mv kim
 
Als jij en zij zich er goed bij voelen dan kan het nooit slecht zijn volgens mij. Ieder kind is anders en heeft andere eetbehoeften. Scema's zijn leuk maar als richtlijn, niet om je stevig aan vast te houden. Ieder kind heeft nou eenmaal zijn eigen schema.
Het CB heeft (is mijn ervaring) altijd wel wat te 'zeuren'. Op een gegeven moment ben ik maar gaan zeggen wat ze wilden horen. Complimenten dat ik kreeg dat ze het zo goed deden.....
Doe wat je denkt wat goed is, jij kent je kind het beste en zal denk ik niet iets doen wat slecht is voor haar.
Groetjes Ella
 
Hallo
Onze dochter is ook 15 weken, grote meid, het cb heeft ons geadviseerd om 5 x 210 cc + 7 schepjes voeding erbij te doen, wij gaan hierbij ook over de liter, sommige baby"hebben dit echt nodig, ook zeiden ze dat we nu met 30 cc melk aanmaken met nutrix als extra 1 keer per dag mogen gaan geven en dat we bij 4 maanden meteen mogen beginnen met groente en fruit hap.
Onze dochter is wel 2 weken te laat geboren. Ze heeft veel behoefte aan eten, ze is ook erg aktief.
Iedereen probeerd het beste te doen en als je kind tevreden reageerd lijkt mij het goed.
Succes.
 
Het lijkt mij wel erg veel wat je geeft aan je dochterje van 15 weken mijn zoontje is bijna 6 maanden en krijgt veel minder.
8.00 fles 200cc
10.00 fruithapje
12.00 fles 200cc
16.00 fles 200cc
20.00 fles 200cc.
Hij groeit hier erg goed op en ziet er gezond uit het lijkt mij toch verstandig om je wel een beetje aan de richtlijnen te houden die zijn er immers niet voor niks.Het wordt ook al eerder vermeld babies wennen heel snel aan bepaalde gewoontes dus ook aan behoorlijke hoeveelheden voeding en het lijkt mij dat je kindje toch best aan de zware kant is ze zal zeker boven het gemiddelde zitten.Maar wanneer jij er een goed gevoel bij hebt ben ik niet degene die gaat zeggen doe het zus of zo volg je gevoel ieder geval en geniet van je kleine meid.Groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan