voeding bij 2 maanden

Hallo allemaal,

mijn dochter tamar is nu al weer 9,5 week gaat echt snel.
Mijn vraag is even, hoeveel voeding krijgen jullie kleintjes?
mijn dochter krijgt nog steeds 7x per dag een fles, komt snachts ook nog...
en dan 120 met 4 schepjes, soms 150
met 5 schepjes, maar dat drinkt ze meestal niet op.
hoe krijg ik haar op de 5 voedingen per dag?
kunnen jullie me advies geven?

thanx,

jeannette en tamar
 
Hallo,

Mijn dochter is nu 10,5 weken en zij krijgt inderdaad 5 voedingen van 180 cc. Het 's nachts doorslapen doet zij nou sinds twee weken. Heel af en toe huilt ze nog wel een keer maar dan moet ik streng zijn en haar maar laten jengelen. Zo ben ik wel van de nachtvoedingen af gekomen.
Haar schema is als volgt:

- 06.30 eerste voeding
- 10.00
- 14.00
- 18.00
- 22.30 laatste voeding

We moeten haar om 22.30 wakker maken voor de voeding. Om 06.30 moet ik haar ook altijd wakker maken. Maar het helpt wel als je een strak schema aanhoud. Waarom probeer je bij de laatste voeding niet om haar 150 cc te geven met een schepje extra voeding erdoor? Dan heeft ze iets extra's om op te teren 's nachts. Zo hebben wij het wel gedaan.
Succes ermee!!
 
Gaat vanzelf op een gegeven moment.

TIP
Probeer het haar zelf te laten aangeven wanneer ze trek heeft i.p.v. op vaste tijden met de fles aan te komen.

Succes!
 
Ons is geadviseerd via het CB om pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen ivm allergieën. Daar heeft ons zoontje aanleg voor. Hij is nu 4,5 maand. Nou wil ik graag een schepje rijstebloem toevoegen aan de laatste voeding (volledige BV). Is dit wel ok ivm de allergieën?

Groetjes Jantine
 
Als je kind de voedingen opdrinkt heeft het gewoon nog zoveel voedingen nodig. Op het moment dat het snachts wel komt maar haast niet drinkt heeft het zij geen dorst meer. Dus gewoon wachten tot ze doorslaapt zou ik zeggen. En wees getroost; de meeste kinderen slapen pas door met 4 maand dus dat je er nog uit moet is heel normaal. Onze dochter is 8 week en ik moet er ook snachts nog een keer uit. Ze krijgt rond half 11/ 11 uur de borst en meestal wil ze dan weer eten rond 4 uur/ half 5.
 
ik lees jullie reacties en inderdaad een extra schepje voeding en al zoveel per fles, alleen maar omdat je wil dat hij doorslaapt. ik heb dat nooit gedaan er ztaat niet voor niets een scherpe hoeveelheid schepjes per cc op de verpakking en teveel in een keer in de fles schijnt ook niet goed te zijn, het maagje is nog zo klein. gewoon geduld en lekker s'nachts ook voeden, daar hebben ze gewoon behoefte aan...geduld en kijken naar je kindje wanneer je denkt dat het minder voedingen kan hebben niet zo snel zijn...
 
Waarom in eens van 7 naar 5, of bedoelde je rustig eerst even naar 6 voedingen, ik vind voor een kindje van 9,5 week 5 a 6 voedingen mooi.
Kijk wel aan wat jouw kindje nodig heeft, de 1 heeft meer behoefte als de ander, kijk het dus even aan.
 
Terug
Bovenaan