Voeding bij 3 mnd

Hallo,
Wij hebben sinds gisteren de flesvoeding van  onze dochter  veranderd. Ze kreeg 5 voedingen van 180cc water en 6 scheppen. Maar ze had steeds geen honger en duwde (met haar tong) de speen van de fles weg. Ook liet ze steeds een heleboel staan.
Nu ben ik vorige week met haar bij het consultatiebureau geweest en daar woog ze 6550 gr. Gemiddeld, maar bovenaan in gemiddelde.
Ik heb haar sinds vrijdag speen 3 gegeven, omdat ze er zo lang over deed. Het drinken ging nu goed, maar ze liet gewoon een heleboel staan. Ze kwam ook niet zelf, dat ze honger had. Wij moesten haar echt wakker maken en proberen te voeden. Dus we hebben sinds gisteren besloten om een fles minder te geven. Dus 4 voedingen van 180cc+6 scheppen. En dan na 4 1/2- 5uur
Op de verpakking van de Nutrilon stond dat het mocht, vanaf 6 kilo. Nou het kan dus eigenlijk prima. De eerste flessen gingen nog niet helemaal leeg, dus de laatste was leeg en ze kreeg toen nog een beetje extra.
Vanmorgen werd ze om 6 uur wakker (doorslapen deed ze al, we moesten haar alleen elke keer wakker maken om half 7). De eerste 2 flessen gingen helemaal op. De derde bleef een klein restje achter (maar dat komt misschien omdat ze die op het kinderdagverblijf kreeg waar ze vanmiddag heeft gewend).
Toen sprak ik vandaag iemand die mij toch weer onzeker maakte. Die zei dat 4 1/2-5 uur, voor een baby van drie maanden, wel erg lang is tussen de flessen.
Maar als het nou gewoon goed gaat? Als ze eerder honger heeft, dan krijgt ze hem gewoon. (Ik wordt daar nou zo onzeker van.)
Wat vinden jullie? Gewoon mn gevoel achterna? (Op de nutrilondoos stond ook dat het mocht vanaf 6 kilo en ze is al 6 1/2 kilo)
HELP!! Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Hoi,

Gewoon je gevoel volgen zou ik zeggen.
Als je kleine meid het er goed op doet en ze drinkt nu haar flesjes wel leeg, zou ik gewoon zo verder gaan.
Jozua (mijn zoontje) was 3,5 maand toen ik ben gaan schuiven met de flessen, hij dronk 5x 150cc om de 4 uur maar hij dronk ze niet leeg.
Hij was goed gegroeid bij de laatste keer cb en ik ben gaan schuiven. Net als jij 4 x 180 cc met ong. 4,5 á 5 uur ertussen. Na een weekje heb ik fruit toegevoegd en een weekje later groente omdat hij toch weer meer melk liet staan.
Nu krijgt hij dus 3 x 180 cc fles, 's morgens fruit en 's middags groente met een flesje melk van 90cc.
Als jou meisje het goed doet op 4 flessen zou ik het gewoon zo laten, want beter een langere tijd ertussen en de flesjes leeg, dan geen flesjes willen drinken omdat ze teveel krijgt.

Groetjes van Mieke
 
Ik heb gisteravond nog even met de Nutricia gebeld (voedingslijn) En daar zeiden ze, dat ze dan wel wat extra vocht nog binnen moet krijgen.WAAROM ZETTEN ZE DAT DAN NIET OP DE VERPAKKING!!!
Maar goed, we geven dan nu 4 x 210cc water en 7 scheppen. Wat ze niet opdrinkt hoeft ze van mij niet. Komt ze toch eerder, dan krijgt ze eerder.
Vanmorgen heb ik haar om half 7 wakker gemaakt (lekker doorgeslapen dus )en heeft ze de hele fles leeg. Ze ligt nu nog te pitten
 
Terug
Bovenaan