voeding bij 4 weken?????

hallo,

ik krijg maar geen ritme in het voeden.
mede omdat ik twee verschillende meningen heb gehad van het cb en de zorglijn.
de cb denkt dat ze honger heb en de zorglijn denk dat het krampjes zijn.

ik mag van het cb 130ml geven. volgens het pak friso ook.
alleen van het cb moet het 5 a 6 voedingen zijn en volgens frisio 5 voedingen.

en als je het gewicht maal 150 doe dan mag ze maar 110 hebben.
ze weegt 4270 gr. en is bijna 4 weken.

er zit ook geen ritme in de ene keer wil ze na 2 uur al eten en de andere keer moet ik haar bijna na 5 uur wakker maken.

sinds twee dagen zit ze op de 130 met een klein schepje nutriton, wegens te snel drinken.

ook blijf ze erg lang wakker soms tot de volgende voeding. het eerste uurtje gaat dan goed, daarna blijf ze huilen, een speen wilt ze niet, alleen mijn pink, als ze dan in slaap valt leg ik haar terug en na een paar min. begint ze weer te huilen.
helaas is dit ook wel eens na een nacht voeding.

ik heb nog een dreumes lopen van bijna twee, en dit maakt het er niet makkelijker op die wil haar aandacht ook.

ik hoop dat jullie me raad kunnen geven.
bij de eerste gaf ik borstvoeding dus de fles is nieuw voor mij, altans de eerste drie maanden.

groetjes henny

lastig is dat he....ritme vinden. onze dochter is nu 11 weken in nu hebben we een redelijk ritme...zij weegt trouwens hetzelfde op dit moment en ze drinkt 150cc, volgens de nutrilon is tussen de 4 en 5 kilo 150cc met 5 schepjes de goede verhouding qua voeding. het CB heeft ook aangegeven dat zij 150cc mag drinken.
en met het ritme....ja dat is echt lastig hoor! wij hebben haar nu aangewend om na het wakker worden direct te eten, dan verschonen, dan even spelen(babbelen, knuffelen)samen en mogelijk als ze nog niet moe is in de box even liggen. heb gemerkt dat zij in totaal na een uurtje echt moe is, dat geeft ze aan door weg te kijken of erg te gapen. dan leg ik haar wakker in bed en dan huilt ze meestal een minuutje of 10 en dan slaapt ze. Inderdaad na een uur wordt zij wakker, altijd standaard! ik laat haar eerst proberen zelf weer in slaap te komen, meestal lukt dit niet en is het brullen. dan geef ik haar een speentje en een aai over de bol...ik laat haar wel altijd in haar bedje liggen, totdat het 'tijd' is voor de volgende voeding. ze valt altijd wel weer in slaapt, meestal na een keertje of 3 naar boven voor het speentje. en daarnaast heb ik gemerkt, dat na een kwartier, haar kaakje gaat ontspannen en dat het speentje er dan uitvalt...en dan wordt ze weer wakker en gaat ze huilen...meestal gaat ze dan wel weer slapen als ze het speentje weer krijgt.
als  je kindje  150cc drinkt, dan zou ze met 5 voedingen voldoende binnen moeten krijgen, lijkt mij...onze dochter komt snachts ook nog..die heeft er nu nog 6.
Ik deed in het begin ook de pink geven, maar dan wordt ze afhankelijk van mij en kan alleen getroost worden door mijn pink...om deze reden ben ik gaan proberen met de speen haar troost te geven, want zuigbehoefte heeft ze heel veel(kan lijken op honger!), misschien vindt ze de speen niet prettig? je hebt zoveel soorten spenen...
nou een heel verhaal terug!
hoop dat je er wat aan hebt...
succes!

Terug
Bovenaan