voeding bij 6 maanden

Hoi Hoi.

Ben vandaag met mijn zoontje bij het CB geweest. Hij is nu 6 maanden weegt 8850 gram en is 69.4 cm lang. Dit is wel boven het gemiddelde maar nog niet erg zeiden ze.
Nu moet ik de fles van 16.00 laten vallen en hem daar iets anders voor in de plaats geven. Evt nog wat fruit, dan met liga of yoghurt.
Ik weet niet of hij dit zomaar wil.
Zijn schema is nu
8.00 fles 210 water en 7 schepjes en rijstebloem
10.00 fruit
12.00 fles 210 water en 7 schepjes
16.00 fles 210 water en 7 schepjes
18.00 groenten
19.30 fles 210 water en 7 schepjes en rijstebloem.

tussendoor krijgt hij sinds gisteren diksap (eerst water)
Hij krijgt trouwens nog nutrilon standaard 1

Moeten overstappen naar Nutrilon standaard 2 en dan 3 flessen van 180 water en 6 schepjes (is toch veel minder??)

verder mag hij nu aardappels. rijst of pasta. Ze had het ook al over zo een liga eten en een broodkorst.

weet nu even niet meer hoe ik dit allemaal in een nieuw schema moet verwerken.
Ik moet du eigenlijk iets hebben wat de fles van 16.00 kan vervangen.
De rest kan ik wel geven als tussendoortjes kan hij daar een beetje aan wennen.
aardappels zal het probleem niet zijn denk ik.

Dit moet allemaal per direct.
word daar zo moe van, omdat hij een beetje flink is meteen de fles eraf heb ik nu het idee.
Wie heeft er tips en ideen voor mij?

groetjes Judith

Hoi Judith,

Wat lastig he,zit je net in een rime moet je weer alles omgooien!
Wat je evt kan proberen is bij t fruit liga verkruimelen en ipv 16uur een fles dan de groente te geven,dat vervangt dan die fles en als hij daarna nog wil bijv toetje geven.
En gaat t niet in 1keer dan de fles maar langzaam afbouwen,het cb geeft goede tips maar zitten zelf niet met een zeurderig en hongerig kindje.En Nutrilon 2 is nodig als je kindje minder dan 800ml melk drinkt en dat is t geval bij jou.

hoplijk kan je hier wat mee,

succes,

groetjes ramona

Lastig ja!!!
Als je alle flessen iets verlaat kom je misschien iets beter uit. Als het lukt natuurlijk.
Teun is nu ook 6 maanden (en 2 weken) en hier volgt zijn schema:

7:30 fles 200 cc + 6 schepjes +1 schepje rijstenbloem
11:00 fruit ongeveer 2 stuks
12:30-13:00 fles 200 cc + 6 schepjes
16:30-17:00 groentenhap 180 ml (of een potje vanaf 6 maanden) + 100cc + 3 schepjes
20:30-21:00 fles 200 cc + 6 schepjes + 3 schepjes rijstenbloem.

Misschien heb je er iets aan.
Groetjes Mikkie.

Ik had een beetje hetzelfde schema als Mikkie, maar deed dan tussen 15.00 en 16.00 uur (afhankelijk van hoe laat mijn zoontje wakker werd) een flesje diksap met een koekje en gaf dan om 17.00 uur zijn warm eten.

Groetjes,
Marianne

hoi ik ben oppas moeder van het zoontje van mijn schoonzus   zij heeft het zelfde probleem aleen omdat de kleine nu 5 mnd
de kleine kreeg 5 voedingen van 150 water en 5 schepjes ,naar mij weten wijnig maar je luister doen ze niet naar me .
nu is ze sins gisteren ff opver gestapt op 4 flessen van 200 en 6 schepjes,
en omdat de kleine zo aan het huilen is was zijn ze nu ook gestopt met het fruit hapje .
klinkt raar ik ben 31 en mijn dochters zijn al 11 en 7 dus tjs maar ze willen niet van me aannemen.
ik heb het boekje van mijn dochter erbij gehaald en daar staat ook in dat ze al rijstebloem mag hebben doen hun ook niet omdat ze te bang zijn dat de kleine   te dik word ....nou ja ik snap dat ze 7 jaar op hem hebben gewacht maar zo iets snap ik niet ze zijn 31 en zij is 28 dus ....raar hé   groetjes ester

Hoi motormuisester,

Een aantal weekjes geleden heb je toen volgens mij zelf een topic er over geplaatst.
Maar je moet je niet in vergissen dat er nogal wat verschil zit tussen 7 jaar geleden en nu.
Mss is het ook wel te weinig, maar dat is hun eigen pakkie aan.
Ook weet ik nog dat jij toen die kleine (met 4 maanden) zelf het 1e hapje hebt gegeven.
Ook dat klopt niet, ik vind dat de "eer" aan de ouders, en als hun willen wachten tot 6 maanden (ivm allergieen), dan is dat hun goed recht.

Ik heb het mss een beetje cru geformuleerd, maar ik bedoel het niet slecht ofzo, maar ieder doet het op zijn eigen manier.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi Hoi,

Onze jongste dochter is nu ook zes maanden en drie weken, en wij hanteren het volgende schema:

7.00/7.30 uur - Fles 200 cc (6 schep)
10.00/10.30 uur - Fruit (potje 6 mnd, of 2 stuks vers met liga)
12.00/12.30 uur - Fles 200 cc (6 schep)
14.30/15.00 uur - Dixap plm. 120 cc en een liga (soms nog rest van het fruit van 's ochtends)
17.00/17.30 uur - Groente (potje 6 mnd) en Danoontje
19.00/19.30 uur - Fles 200 cc

De middagfles gaven wij tot zes maanden rond 15.00 uur. Deze heb ik gewoon prompt laten vervallen. Gelukkig vond zij dat prima.

Succes!!

hoi debby
ik snap dat je het goed bedoelt dat doe ik ook,
maar er is niet zo veel verandert in die 7 jaar.mijn dochter kreeg het zelfde advies van het consultatiebureau als dat hun nu krijgen met hun zoon maar ook daar luisteren ze niet naar maar je hebt wel gelijk ze moeten het maar zelf uit zoeken zo lang ik mijn eigen kinder niet verwaarloos,en ik had inderdaat het eerste fruit hapje niet moeten geven en dat ga ik ook niet meer doen,ben alng blij dat jeffry genoeg voeding krijgt nu wand nu huild hij ook niet de helledag groetjes ester

Terug
Bovenaan