voeding bij 6 maanden

A

Anoniem

Guest
Hallo wie weet er raad??
Mijn zoontje Roy is ruin 6 maanden en weegt 8 kilo.Van het CB mag hij nog maar 4 flessen i.p.v 5.Roy slaapt nog niet door zijn schema was 7-11-15-19uur en de laatste om 01.30.Dan sliep hij door tot 6.30 uur.Het leek erop dat Roy "snacht 6 uur achter elkaar slaapt.
Nou moet ik dus een fles laten vallen.Je zou zeggen dat dat wel gaat,want hij krijgt ook nog een fruithap en warm eten tussendoor.
De fles van 01.30 weglaten gaat niet,hij slaapt de hele nacht dan erg onrustig.
Ik heb geprobeerd om 15 uur de fles te laten vallen dus om 7 uur de fles.11 uur fruit.13.00 uur papfles.15 uur diksap.17 uur warm eten 19 uur fles en de laatst om01.30
Nou is hij 'smiddags onrustig en huilerig.Wie oh wie heeft een oplossing.
Ik wordt er een beetje moe van.Gisteren heb ik hem weer 5 flessen(180 ml water =6 schepjes)
gegeven en hij drinkt het allemaal op.
Groetjes Anja

quote: anniecor schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-12-2007 09:45:32'));

Hallo wie weet er raad??
Mijn zoontje Roy is ruin 6 maanden en weegt 8 kilo.Van het CB mag hij nog maar 4 flessen i.p.v 5.Roy slaapt nog niet door zijn schema was 7-11-15-19uur en de laatste om 01.30.Dan sliep hij door tot 6.30 uur.Het leek erop dat Roy "snacht 6 uur achter elkaar slaapt.
Nou moet ik dus een fles laten vallen.Je zou zeggen dat dat wel gaat,want hij krijgt ook nog een fruithap en warm eten tussendoor.
De fles van 01.30 weglaten gaat niet,hij slaapt de hele nacht dan erg onrustig.
Ik heb geprobeerd om 15 uur de fles te laten vallen dus om 7 uur de fles.11 uur fruit.13.00 uur papfles.15 uur diksap.17 uur warm eten 19 uur fles en de laatst om01.30
Nou is hij 'smiddags onrustig en huilerig.Wie oh wie heeft een oplossing.
Ik wordt er een beetje moe van.Gisteren heb ik hem weer 5 flessen(180 ml water =6 schepjes)
gegeven en hij drinkt het allemaal op.
Groetjes Anja

De fles van 19.00 uur verplaatsen naar 20.00 uur en er pap bij doen?

groetjes Mariska

hoi ben je al overgestapt op de opvolgmelk?
en je hoeft niet persé in één keer naar 4 flessen hoor je moet lekker doen waar jezelf en je zoontje het lekkerste bij voelen bij ons is het eigenlijk een beetje vanzelf gegaan
je kunt ook 1 fles die je weg wilt laten in etappes minderen dus 150 naar 100ml etc.
net wat ik al zei je moet niet te veel aantrekken van het CB ze hebben richtlijnen en het is niet zo met die leeftijd moeten ze dit of dat

groetjes en succes

ps zou toch die allerlaatste fles proberen te laten vervallen lekkerder  voor jezelf ook

Hoi Anja,
Ik zou als ik jou was, gewoon lekker die vijf voedingen blijven geven hoor. als je kindje het niet red met 4 flessen, nou dan toch niet..Gewoon niet moeilijk doen. Ik heb het bij de oudste twee ook lekker lang gegeven,,wel om half elf ipv half twee. Dat lijkt me wel vermoeiend om half twee, zet je de wekker ervoor?
Of komt hijzelf om die tijd?
Ik merkte op een gegeven moment dat ze steeds meer lieten staan, en soms dronken ze het slapend leeg. Nu is de jongste bijna 5 mnd, en ze slaapt ook altijd tijdens de laastse fles.
Maar wel een heerlijke rustige nacht altijd voor ons.
Dus als Roy het nog lekker vind..why not!
Hij stopt er heus wel een keer mee, als de andere maaltijden meer worden, en je slaap is ook belangerijk.
Wat doet hij dan als hij de fles niet krijgt?
Huilen, of gewoon wakker?
Een speentje geven misschien, om weer in te slapen? Of doe je dat al?
En wat als je de laatste fles, met pap erin  om elf uur geeft?
Lukt het dan ook niet?
Nou luister lekker naar je mannetje, en als jij er geen probleem mee heb...t!!
Groetjes Rina

Ohja, zo zwaar is Roy toch ook niet, dus hij kan het best hebben lijkt me..
En van die extra fles worden ze heus niet dik hoor..
Gr Rina

Terug
Bovenaan