voeding bij 6 mnd: tips??

Hoi allemaal,

Heb tot nu toe altijd bv gegeven,  nu 5 voedingen per etmaal: 7.00, 11.30, 15.30, 19.00 en 22.30 uur. We willen nu ook gaan proberen of we naar 4 voedingen kunnen, maar tegelijkertijd zijn we onze  ukkepuk aan het wennen aan groente en fruit 's middags tussen 2 voedingen door. Maar weet eigenlijk niet of groente telt als tussendoortje, of dat het een melkvoeding moet vervangen? En dan zijn er nog de liga's, brood, soepstengels, fruit, etc. Weet even niet wanneer ik nou wat moet geven en hoeveel melkvoedingen je dan overhoudt. Ben wel benieuwd hoe jullie dit aanpakken, wat zijn jullie voedingsschema's?

groetjes,
Anna

Wij hanteren het volgende schema sinds hij 6 maanden is:

8.00 uur: fles opvolgmelk 200 cc
10.00/11.00 uur: fruithapje
12.00 uur: fles 200 cc
15.00 uur: soepstengel/rijstwafel + diksap (dit hebben we net geintroduceerd, zijn we nog aan het proberen)
16.00 uur: fles 200 cc
18.00 uur: groentehap + yogurt
22.00 uur: fles met 4 scheppen bambix groeipap, 220 cc

We hebben alles wel rustig opgebouwd.
Groente en fruit is nog bijvoeding en vervangt geen fles. Zodra we de soepstengel en beker met drinken goed in het ritme hebben gaat de fles van 16.00 uur eraf en gaat het groentehapje naar 17.00 uur. De papfles dan om 20.00 uur ongeveer.
Dit adviseerde het cb ons.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes

Hoi!

Even een vraagje:  wat zijn de slaaptijden van jouw ukkepuk? Die van mij slaapt nog heel veel en die tussendoortjes vallen soms samen met  de slaaptijden.

groetjes,
Anna

Mijn zoontje slaapt heel wisselend. Heeft niet echt een ritme. Gaat nog wel na iedere voeding naar bed, hij is meestal zo'n twee uur op en gaat dan naar bed. Hoe lang hij slaapt wisselt, soms een half uur maar hij kan ook zo anderhalf uur aan één stuk slapen.
Onze tussendoortjes vallen ook wel eens onder zijn slapen, dan laat ik hem gewoon slapen en geef het wat later, de fles geef ik dan ook iets later maar ik verschuif de fles nooit meer dan een half uur.
Door iets flexibel te zijn komen wij wel uit met de voedingen. Dat gaat ook steeds beter. In het begin sloegen we het ook wel eens over omdat anders de bijvoeding te dicht op de fles kwam. Maar langzaam krijgen we daar een ritme in.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Terug
Bovenaan