Voeding bij 6 mnd

Mijn dochter is 6,5 mnd en krijgt 4 flessen a 200 cc. Ze krijgt nu net fruit en groente (niet eerder begonnen vanwege kans op allergie). Ik ben benieuwd hoe jullie voedingsschema's eruit zagen. Ik krijg verschillende info van het CB. De een zegt dat ik al op 3 flessen moet zitten en boterhammen moet geven, de ander zegt 4 flessen en een hapje fruit en groente... Hoe gaat dit bij jullie? Ook qua voedingstijden loop ik een beetje te knoeien, wat kan ik het beste aanhouden?
Thanks again!!
 
Ik gaf borstvoeding maar wil wel even laten weten hoe het hier ging.

Met ruim 5 maanden:
- borstvoeding op verzoek
- rond 10:00 een klein beetje fruit

Met 6 maanden
- Borstvoeding op verzoek
- rond 10:00 een klein beetje fruit
- rond 18:00 een klein beetje groenten
Het ging echt meer om aan de smaak te wennen dan dat het om de voedingsstoffen ging.

Met 7 maanden af en toe sabbelen op een boterham korst. En wat meer groenten en fruit.

Met 8 maanden begon ze wat brood te eten.

Ik zou de bijvoeding rustig opvoeren, niets overhaasten. Laat je kleine even wennen aan groenten en fruit voordat je weer wat nieuws introduceert (boterhammen)
Ga vooral af op je eigen gevoel. Het CB vertrouw ik in elk geval niet. Als ze zeggen dat je kleine al boterhammen moet eten dan gaan ze er waarschijnlijk vanuit dat je kleintje al vanaf 4 maanden bijvoeding krijgt. Wat helemaal niet nodig is. De eerste 6 maanden hebben ze genoeg aan alleen melk.

Let op of je kindje tevreden is, lekker slaapt en lekker alert. Let op poepbroeken en plasluiers.
Als dat allemaal goed is, dan gaat het goed.
 
Mijn kleine is nu ook 6,5 maande (28 nov)

Dit is haar 'schema'

07.00 : fles 200cc
10.30 : fruit met limonade
12.00 : fles 200 cc
16.00 : fles 200 cc
18.00 : groente
22.00 : fles 200 cc

Maar het is erg flexibel hoor. De enige vast regels zijn: de volgorde en dat ze de eerste fles niet voor 6 uur krijgt.... Verder wisselt het wel is naar hoe ze slaapt of als we ergens heen gaan....

Bij mij zeiden ze twee weken terug op het cb dat ze zelfs nog 5 flessen mag als ze dit nodig heeft, ook van nummer 2 flesvoeding.....

Heel af en toe krijgt ze is een liga of een soepstengel, maar nog niet standaard!
 
Hey,

Ja zoeken is dat dan hè? Ik deed het als volgt:

07. 30 200 cc opvolgmelk
11. 00 potje fruit (vanaf 4 mnd)
12. 30 200 cc opvolgmelk
16. 30 potje groente en daarna 100 cc opvolgmelk
20. 00 200 cc opvolgmelk

Op een gegeven moment ging ik 's morgens pap geven met een lepel (rond 12 mnd) en met 7 mnd ging ik om half 1 een beetje brood geven. En daarna 150 cc melk.
De melk van 16.30 werd met 8 mnd yoghurt. En rond 14 maand ging de laatste fles er af. Ze kreeg dan daarbij wel ander drinken. Mijn schema is nu (17 mnd)

7. 00 200 cc water + 4 schepjes melk + 6 schepjes bambix
9.30 100 cc diksap en daarna fruit
slaapje doen tot 11 uur
12.00 boterham en 150 cc (karne)melk
slaapje doen van half 2 tot half 4
16.00 100 cc diksap
17.30 groente en 100 cc yoghurt
voor het slapen gaan probeer ik vaak nog wof ze wat wil drinken... soms wel soms niet.
19.30 naar bed

dan kun je een beetje zien waar je naar toe moet!

Succes ermee!
 
Hoi,

Onze dochter is ook 6,5 maand.
Toevallig ben ik gisteren naar het consultatieburo geweest.
Zij adviseerden ook 4 flessen van 200 cc en een fruit en groentehapje.
Advies was fruit tussendoor een keer te geven en groente voor een fles. Ze zullen steeds meer groente/aardappelen gaan eten en dan dus waarschijnlijk minder gaan drinken en zo vervang je dan die fles.
Vanaf 7 maanden mocht ik met graanprodukten gaan beginnen.
Advies eerst met bambix beginnen, dit kan zowel in de fles als van een lepeltje.
Later wordt dat dan een boterham met een flesje toe.
ons schema ziet er nu als volgt uit:
8,00 uur borstvoeding
11,00 fruit
12.00 uur fles 200cc
16.00 uur groente/aardappelen
17.00 uur fles 200cc
20.00 fles 200cc
Ik wil straks met 7 maanden (ik ben dan gestopt met borstvoeding) de eerste voeding pap geven en om 12 uur een boterham met flesvoeding toe.

Ik denk dat het belangrijk is te kijken naar je kindje. Is het tevreden, plast/poept het genoeg en groeit het goed.
Succes!
 
Hoi,

Bij mij op het cb zeiden ze ook met 6 mnd naar 3 flessen, maar mijn dochter deed dit pas met 8 maanden. Haar schema van 6 maand:
07.00 180cc+ 6 schep
10.00 fruithapje uit potje of vers
11.00 180cc+ 6 schep
15.00 180 cc+ 6 schep
17.00 potje groente
20.00 180cc+ 6 schep+ 2 schep rijstebloem
Met 6,5 maand begonnen met brood en alles rustig uitgebouwd en de middagfles eraf. Pas sinds een maand zit ze op 2 flessen. Nu (13 maanden) is haar schema:
07.30 brood met lauwe thee
10.00 1 á 2 stuks fruit + water/lauwe thee
11.30 broodje met 150cc+ 5 schep, daarna slapen
15.00 tussendoortje met diksap of ranja
17.30 groente met vlees en vla
19.00 150 cc+ 5 schep

Ze geven zelf wel aan wat ze wel en niet willen. Als ze op het cb zeiden dat er een fles af moest, dan duurde dit meestal nog 1 á 2 maanden voor het zover was.Vaak net een week voordat we weer naar het cb moesten kon er eentje af. Slim toch?!

Succes, en laat je vooral niet gek maken door het cb!!!!!
 
Terug
Bovenaan