Voeding bij 7 maanden

<p class="p1"><span class="s1">Hoi hoi,</span></p><p class="p1"><span class="s1">ik ben heel erg zoekende naar een juist voedingsschema voor mijn zoontje van bijna 7 maanden. Ik vraag mij af of hij meer nodig heeft omdat hij sochtends steeds eerder wakker wordt en dan ontzettend hongerig is. Dus ben benieuwd hoe de schema’s van andere er uit zien! zijn voeding is als volgt;</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">6.30- 7.00 wakker 240 cc oovolgmelk</span></p><p class="p1"><span class="s1">8.30 - fruit 1 stuk</span></p><p class="p1"><span class="s1">11.00- fles 200 cc opvolgmelk</span></p><p class="p1"><span class="s1">11.30 - sneetje brood(zonder korst) met paar slokjes water uit bekertje</span></p><p class="p1"><span class="s1">15.00 - fles 200 cc</span></p><p class="p1"><span class="s1">17.30- 200 gram groente + paar slokjes water uit bekertje</span></p><p class="p1"><span class="s1">18.30 fles 240 cc opvolgmelk</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Ik kan me niet voorstellen dat ik zijn fles van 15u kan afbouwen, want wat komt daarvoor in de plaats? </span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Het lukt ook niet om de laatste fles later te geven want hij is echt hongerig dan. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Hij is ook een flinke jongen; lengte en gewicht in verhouding, en al 9,5 kg.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Ik heb op het moment echt het idee dat ik de hele dag bezig ben met hem eten geven! </span></p><p class="p2"> </p><p> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Alvast bedankt! </span></p>

Food under one is just for fun. 
Tot 1 jaar is melk nog de hoofdvoeding. Ik zou het lekker zo blijven doen. Het eten is alleen nog maar om te wennen aan alle verschillende smaken. 
Ik hield me nooit zo aan schema's. Als hij honger heeft kreeg hij melk en af en toe fruit en groente om te oefenen. 
Je doet het goed zo, succes! 
Ps. Water is op deze leeftijd loze vulling, ik zou daar mee wachten tot hij 1 is. Als je wilt oefenen met een bekertje dan beter met melk 

Leuk om te lezen. Ons zoontje is 6,5 maanden en ook ruim 9 kg. Ik zit beetje met dezelfde vragen en ik heb exact hetzelfde schema als dat jij nu hebt. ‘S ochtends ben ik nu richting de 200 gram fruit aan het gaan, rond 15.00 uur geef ik de korstjes van het brood om op te sabbelen, en al avonds voeg ik nu 20 gram kip of vis toe en 30 gram aardappel. Daarmee lijkt het al ietsje beter te gaan en iets minder hongerig de ochtends haha. Hij sliep altijd tot minimaal 8.00 uur en wordt nu rond 6.30 wakker en valt dan zijn fles echt aan.

Heel herkenbaar, ik zat hier toen ook mee. Ik had ook het idee dat hij vanalles moest binnenkrijgen en ik dit echt in zn schema moest proppen, feeder voor mn eigen kindje haha.
Inmiddels laat ik het een beetje gaan en kijk ik of hij het ermee kan doen of meer nodig heeft.
Heb nu sinds een week/2 weken onderstaand schema. Hiervoor gaf ik fruithap om 8.15 en tussen de middag alleen brood en fles.
Fles van 15u willen we straks ook gaan afbouwen. In de plaats langzaam een maisstick of rijstewafel oid.
7.15 fles 180+6
8.15 paar stukjes brood+boter met een beetje water of thee
10.30 fruithap
11.30 paar stukjes brood+boter met een paar slokjes water of thee. Daarna nog een klein flesje van 90+3
(Deze ben ik als eerste gaan afbouwen)
15.00 fles 180+6
18.15 groentehap
19.00 fles 210+7

Hier 6.5 maand en een 9.5 kilo schoon aan de haak
7.00 210/7 fles melk
9.00 of 10.30 uur; fruit vers of anders half 6 maanden potje. Soms hele
12.00 boterham stukjes met margarine of pindakaas. Ongeveer 50cc vocht voor het poepen. Water of hele dunne diksap in flesje.
15.00 210/7 melk
18.00 groenten/aardappelen soms vlees .... vaak zat een potje voor 6 mnd. Vindt stukjes aardappel ook lekker . In de wangzak.
19.15 210/7 melk 

Terug
Bovenaan