voeding bij 7 maanden

Hoi!

Bij 7 maanden kregen mijn zoontjes:

07.00 pap (ca. 200 gr)
11.00 warme maaltijd met toetje
15.00 fruithap
18.30 fles 240 cc.

Tussendoor proberen te laten drinken.
Ik heb geen tussendoortjes gegeven (doe ik nog niet en ze zijn nu 10 mnd).
Ze hebben geen honger tussendoor en ik vind het niet nodig, koekjes e.d leren ze nog snel genoeg eten.

Hopelijk heb je er iets aan?
Groetjes
 
Hoi,

Ik geef mijn zoontje (vandaag 7 maanden!) op dit moment nog 3 flessen (om 8.00 - 12.00 en 19.30) en verder s'middags een fruithap en als avondeten een groentehap (een heel potje; heb van alles zelf proberen te maken, maar de potjes gaan er nog steeds het beste in). Ik heb gister voor het eerst na het avondeten een danoontje met opvolgmelk (voor babies vanaf 6 maanden) gegeven. Dat was helemaal een feest.

Verder wil mijn eigenwijze mannetje niet veel anders dan melk drinken, dus tussendoor probeer ik regelmatig water, diksap of thee te geven, maar dat is niet echt een succes.

Ik wil liever ook zo min mogelijk tussendoortjes verder. Liga's en alles vind ik helemaal niks. Dan liever een korst brood of een stukje banaan ofzo...

Ben benieuwd hoe het jou vergaat!

Groetjes
 
Mijn zoontje is ook zeven maanden oud en zijn schema is als volgt:

7.30 uur 200 cc
11.00 uur fruithapje
12.00 uur boterham smeerkaas of -worst en 150 cc
15.00 uur flesje rooibosthee of diksap
16.00 uur warme hap met vanilleyoghurt na
20.00 uur 200 cc met 2 eetl. Nutrix

Ook ik ben geen voorstander van liga's e.d. tussendoor. Ze kunnen dat nog lang genoeg doen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes....
 
Hoi Judith,

Krijgt zouw zoontje al een hele boterham naar binnen? Ik heb weleens een korstje of iets geprobeerd, maar daarin verslikte hij zich heel erg. Echt kauwen gaat natuurlijk nog niet en die stukjes schieten heel snel z'n keel in met het gevolg dat alles er dan weer uit komt. Hoe doe jij dat?
 
Hee die Wolffje,

Ik ben ook voorzichtig begonnen om Tijn op het achterste stukje van een brood te laten sabbelen. Hij vond dit echt helemaal te gek. Op den duur heeft hij het zo nat gesabbeld dat er vanzelf kleine stukjes in zijn mondje achterbleven. Dit at hij lekker op.

Wel goed bij blijven inderdaad, want ik was ook echt als de dood dat hij zich zou verslikken....

Nu smeer ik een boterham met een heel klein beetje margarine en smeerkaas of -worst. Ik brokkel telkens hele kleine stukjes af en leg die op zijn tongetje. Hij maakt dan wel kauwbewegingen, heeft nog geen tandjes overigens, maar op die manier wordt het stukje brood nat van speeksel en hij slikt het vervolgens door. Vindt het echt helemaal te gek en superlekker!

Een heel verhaal, misschien iets te uitgebreid maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes en laat maar weten hoe het gaat!
Groetjes, Judith
 
Hé Judith,

Ik denk dat ik het toch maar ga proberen die boterhammen (nou ja, ééntje in ieder geval om mee te beginnen). Ik ben benieuwd of hij daarna dan ook tevreden is (is nogal een bezig (lees; veeleisend) mannetje). Hij vindt een fles melk volgens mij nog het allerlekkerst. Had jij daar geen moeite mee, met het overstappen van 4 flessen naar 3? En dan die groentehappen...wil Tijn (leuke naam trouwens) ook alleen maar potjes?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan