Voeding bij doorslapen?

Onze zoon heeft 2 nachten doorgeslapen tot 6:00 uur, nu komt hij sinds 3 dagen weer rond 3:35 uur, herkennen jullie dit en geven jullie dan wel de nachtvoeding? Hij is bijna 11 weken.
 
Hoi,

Het begin is er dat hij gaat doorslapen...maar waarschijnlijk heeft hij dan nog niet genoeg overdag dat hij er de hele nacht mee door kan slapen. Ik zou als ik jullie was dan gewoon een nachtvoeding geven, vaak na verloop van tijd schuift dat tijdstip steeds meer op en dan probeerder ik het vaak te rekken tot een schappelijk tijdstip.
Suc6!

Groetjes Ingrid
 
Hier ook gehad bij 2 kids. Het is wel een teken dat het doorslapen onderweg is, althans dat was het hier!

Ik zou zeggen, genieten van iedere nacht dat je lekker mag slapen!
 
pffff, ik kan daar een heel boek over schrijven.....

Navara was 5 weken oud toen ze ging doorslapen. Ze had toen de laatste fles rond 23.00 uur en sliep dan tot 7.00 uur door.

Toen ik weer ging werken was ze 14 weken, en stopte ze met doorslapen. We redde het de eerste paar weken met het speentje er weer in stoppen, maar dat ging op een gegeven moment te ver. 8 keer eruit per nacht. Na een paar weken heb ik uit vermoeidheid een fles gegeven 's-nachts. Ze was toen, denk ik, 5 maanden. Nou dat had ik veel eerder moeten doen, want mevrouw ging weer heerlijk slapen. En de volgende nacht weer, zonder voeding!!!! De nachten gingen ongeveer 2 weken om en om. De ene nacht wel, de volgende nacht niet.

En sindsdien slaapt ze weer door!!!!

Het kan dus alle kanten op. Maar als jouw kindje het nodig heeft, gewoon geven. Ik heb (achteraf) de verkeerde beslissing gemaakt door dat niet te doen. Ze had het gewoon even niet nodig, en daarna had ze het weer even wel nodig...... Een groeispurt....... misschien......

Pauline
 
Krijgt hij borst- of flesvoeding?? 11 weken is nog erg jong hoor, om door te slapen!! Als dit het begin is, dan bof je.... Persoonlijk zou ik goed naar m'n kindje kijken: als ie honger heeft, gewoon geven.
 
Ik heb een zoontje en hij is inmiddels  5 maanden. Vanaf ongeveer 11 weken sliep hij ook al de nachten door zijn ook al vrij snel op vaste tijden gaan voeden, laatste fles om 22 uur, 's morgens 6 uur wakker maken voor fles.
Sinds vorige week werd hij ook ineens wakker om 4 uur, 05 uur ook de 4 uur tussen de voedingen werd ineens 3 uur. Afgelopen dinsdag bij het CB geweest de fles van 18 uur geef ik nu ipv 180 cc / 200 cc en eventueel de laatste fles van 22 uur kan ik er wat pap doorheen doen. Ik moet zeggen dat het echt goed is gegaan zoals het in het begin ook ging.

Ook is mij verteld dat ze soms even een paar dagen hebben dat ze uit het ritme zijn.

Succes
 
Het werpt zijn vruchten af. De eerste nacht huilde hij een uur, dag erna een half uur, en vannacht heeft hij alleen geprutteld en daarna doorgeslapen! Ik heb het gevoel dat een kind ook gaat wennen aan vast voedsel in de nacht (merk ik zelfs bij mezelf), we starten nu tussen 6-7 de dag en de laatste fles rond 22:30 uur. Gaan maar even door op deze manier, en hij lacht nog net zoveel dus boos is hij niet!
 
Mijn beide kids gingen ook rond de 11 weken doorslapen. Dat dacht ik,  maar na  twee weken kwamen ze weer voor een voeding. Geen probleem, 5 minuten voeden en we gingen allebei weer heerlijk  verder slapen.  Vanaf 9 maanden gingen ze echt doorslapen.
De jongste is nu ruim een jaar.  
 
Terug
Bovenaan