voeding bij koemelkallergie

in verband met een koemelkallergie mag mijn zoontje van 6 maanden naast borstvoeding ook pepti. Dit is echter vreselijk smerig, wie weet hoe je dit lekker kan maken?
 

Hoi,
Pepti smaakt idd erg vies. Soms lukt het om je kindje eraan te wennen door bv eerst 30 cc klaar te maken en de rest aan te vullen met borstvoeding in de fles, en zo steeds meer de pepti op te voeren zodat je kindje hier aan gaat wennen. Mijn zoontje heeft het nooit willen drinken. Liever had hij dorst dan dat.  
Dat was het dus ook niet, en afkloven ging steeds moeizamer en werd kik niet vrolijk van. Ik heb toen de groeimelk van soja (met toegevoegde vitamines) geprobeerd in overleg met een dieetiste toen hij 8 maanden was. Gelukkig kon mijn zoontje soja erg goed verdragen, en toen is hij dit gaan drinken op een moment dat ik hem niet kon voeden.
Wat misschien ook een idee is: Bij de natuurwinkel heb ik blikken geitenmelk gezien. En waar ik vorige week achterkwam: paardenmelk. Zelf doe ik vanwege eczeem een kuur paardenmelk en daar staat in dat paardenmelk erg dicht bij borstvoeding komt. Kijk maar eens op de site: www.vitaforce.nl
Het is wel vrij duur. 14 sachets voor ongeveer 38 euro.Als het om een enkel flesje gaat dan  moet dat geen probleem zijn. Gaat het om meerdere  flessen per week doe het dan wel in overleg met een dieetiste ga niet zelf teveel rommelen.
 
Terug
Bovenaan