Voeding bij te vroeg geboren

Hallo allemaal,

Ik lees op dit forum een heleboel over bijvoeding en wanneer je daar mee kan beginnen en wat het beste is voor je kind.
Maar wat als je kind te vroeg geboren is? Mijn zoon Milan is nu iets ouder dan vier maanden maar is 5 weken te vroeg geboren (dus eigenlijk 3 maanden). Wanneer kan je dan het beste met bijvoeden beginnen moet je uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd of z'n "echte" leeftijd? En een fles met rijstebloem erin moet je dit ook beschouwen als bijvoeden?
Milan krijgt nu 4 x fv 210 CC met 7 scheppen Comfort maar toch als hij de fles op heeft begint hij te jammeren dat hij meer wil. Ben trouwens net overgegaan naar vier voedingen eerst kreeg hij 5 van 180CC maar jammerde hij ook na de fles. Kan iemand mij helpen hiermee?

Groetjes Jacqueline
 
Hoi,

Mijn beide dochters zijn na 28 weken zwangerschap geboren...van alle voeding e.d moet je uitgaan van de gecorriceerde leeftijd.
Hij is nu dus eigenlijk 3 maanden zoals je zelf al aan geeft...zijn orgaantjes zijn dus ook pas zo oud.
Wij hebben zelf ook altijd de comfort gebruikt en op zich is die wel lekker dik waardoor het maagje wel een beetje vol gaat zitten....probeer er eens een klein beetje kindermeel door te doen...kijk hoe die er op reageerd...het ene kind is eerder aan iets toe dan de ander...begin met een beetje misschien is het al genoeg zodat hij geen hongergevoel meer heeft.

groetjes toos
 
hoi,
mijn dochter lise is 6,5 weken te vroeg geboren. Ze is nu ook iets ouder dan 4 mnd.  Zelf gebruik ik ook comfort voeding. Ze krijgt nu 4 voedingen van 180cc, zes scheppen.
Op het cb zeiden ze dat ik bij haar rond de 5,5 mnd mag beginnen met bijvoeding. Groente hapje dan. Zij gaan bij haar uit van de dag dat ze is geboren. We houden we rekening met met het feit dat ze tevroeg is geboren. Maar omdat ze eigenlijk alles goed doet en niet aan haar kan zien dat ze tevroeg is geboren. (alleen iets kleiner dan normaal. Maar dat komt ook wel goed). Mag ze gewoon als ze 5,5 mnd is beginnen met bijvoeding.
Dus ik zal als ik jou was gewoon even met het cb overleggen. Zei weten toch vaak wat het beste is voor je kind. Want elk kind is weer anders.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Hoe zijn je voedingtijden eingelijk. Omdat je nu op 4 voedingen zit.

gr. elsbeth
 
Terug
Bovenaan