<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zal vast en zeker niet de eerste zijn die vragen heeft over de voeding van onze lieve dochter van nu 6,5 maanden. <br />Ik wordt zo onzeker van die hele voedingsswitch de ene keer ben ik bang dat ze veel te veel binnen krijgt, de andere keer ben ik bang dat ze te weinig binnen krijgt. (Niet echt een reële gedachte want honger heeft ze niet)</p><p>Misschien komt het doordat ik tot 20 weken borstvoeding heb gegeven en het dus echt voeden op aanvraag was. Vanwegen een operatie ben ik moeten stoppen en is onze kleine meid in amper 3 dagen compleet overgestapt op flesvoeding. Gelukkig is dit heel goed gegaan en miste ze de borst of mamamelk al heel snel niet meer.</p><p>Zodra ze de overstap op flesvoeding had gemaakt zag ik haar met de dag flinker worden. Ze is nu dan ook een gezonde ‘mollige’ baby. Toch ben ik steeds bang dat ze teveel voeding binnen krijgt en ze te flink wordt. (Misschien dat dit ook een beetje aan mijn eigen zelfbeeld ligt en ik bang ben dat ze op latere leeftijd ook zo met haar gewicht bezig is) Nu weet ik eigenlijk ook wel dat ik eigenlijk niks te klagen heb, maar het is altijd een puntje geweest bij mij. Daarnaast is mijn schoonfamilie van nature heel slank en mijn familie nou niet bepaald. Op foto’s met mijn schoonfamilie (die overigens allemaal lieverds zijn) voel ik me altijd de dikkerd. Morgen gaan we haar zelf maar eens wegen, aangezien we bij het consultatiebureau pas weer in november terecht mogen ivm corona. Ik mis geloof ik een beetje de houvast van die weegmomenten. Qua groei en gewicht zat ze met de laatse controle 5 weken geleden netjes op schema. Ik snap van mezelf dan ook niet zo goed dat ik me zo druk maak. Maja als je van iedereen uit je omgeving te horen krijgt dat ze zo flink geworden (bolle wangen enz) is begin je vanzelf te twijfelen.</p><p>Ze krijgt nu dit iedere dag:</p><p>wakker: 180/6</p><p>tussendoortje: fruithapje ongveer 100gr of iets meer naar behoefte.</p><p>lunch: boterham met beleg en 150/5 gaat langzaam steeds beter.</p><p>tussendoor: 150/5 (vaak slaapt ze langer en komt deze fles erg kort op het avondeten te zitten, waardoor ze minder eet) deze wil ik eigenlijk langzaamaan afbouwen en vervangen door n klein tussendoortje en water.</p><p>avondeten:groente/aardappel/rijst/pasta en soms al wat vis/vlees. (De ene keer eet ze heel goed de andere keer maar een paar hapjes) beetje water om te oefenen.</p><p>bedtijd: 180/6</p><p>nachtflesje rond 23.00: 150/5 (zonder slaapt ze heel onrustig)</p><p>ze krijgt dus nog 3 flesjes van 150/5 en 2 van 180/6. In totaal 810ml</p><p>We merken wel dat ze soms de fles niet helemaal meer leeg drinkt. Met name die middagfles en soms het flesje bij de lunch. <br />Ik wil alleen maar het allerbeste voor mijn dochter en baal dat mijn eigen onzekerheid nu zo opspeeld. </p>