Voeding dochter 9 weken

Hoi allemaal!
Onze dochter Roos is nu 9 weken oud en krijgt flesvoeding.
Sinds vorige week zit ze op 180 + 6 en moet ze dus 5 flesjes leegdrinken.
Overdag gaat dat prima, maar die laatste fles van 23u gaat dus niet.. ze laat elke keer 70-90 cc staan.
Ik maak haar wakker maar ze valt zo weer in Slaap, drinkt een beetje en vindt het al gauw goed en slaapt zo verder.
Nu heeft Nutricia geadviseerd om toch die fles aan te bieden en het CB zegt dat we haar die fles om 22u moeten geven omdat ze dan beter zou gaan drinken..
Vanavond gedaan en ze liet 70cc staan.
Ze heeft om 19u ook een flesje gehad en slaapt dan weer om ong 20u/20.30u.
Wat kan ik het beste doen?

Groetjes!.
 
Goede middag, 

 

Hier bijna hetzelfde verhaal, zoontje 10 weken sinds van de week op flessen van180 ml water en 6 schepjes voeding. 

Wij geven op vraag, en van de week was ineens de voeding van 18 uur de laatste en heeft hij doorgeslapen tot 5 uur in de ochtend. 

Gisteren hem beneden gehouden tot 20.30 uur en toen nog een fles aangeboden, vanmorgen om 7.30 uur werd hij wakker. 

Ik zou zeggen als Roos goed aankomt waarom dan wakker maken voor een voeding? Bestaat natuurlijk wel de kans dat ze snachts om een voeding gaat komen.

 

succes gewenst
 
Wij hebben een dochter van 8 weken en hebben hetzelfde probleem gehad met haar maar dan minder ml. Wij geven overdag toch minder waardoor ze om de 2,5 uur gevoed wordt en dan s avonds drinkt ze haar fles van 120 wel leeg. Ik denk dat je goed naar je eigen kindje moet kijken. Bijv. Wanneer drinkt ze het beste? Dan geef je haar meer en s avonds in jullie geval dan iets minder. Je kindje geeft het zelf heel goed aan. 
 
Hoi! 
Ik zou me er niet te druk om maken, die van ons (8+3) heeft precies hetzelfde. De ene dag hebben wij ook meer zin in eten als de andere dag toch? Zolang ze de nacht doorkomt is het geen probleem. En als ze de voeding maar krijgt die ze hebben moet is het ja klaar! Het is een advies, geen verplichting. Overdag is je kindje actief en heft het meer trek. Het teken dat je kindje na 110 CC in slaapt valt is een teken dat het genoeg heeft gehad. En die 70/80 CC minder is heus niet erg, komen vast dagen dat ze er weer naar vraagt. 
 
Terug
Bovenaan