Voeding/doorslapen baby ruim 5 maanden

Hallo lieve mama's,

al vanalles geprobeerd en nu een beetje radeloos en oververmoeid.. haha. Ik weet het, het hoort erbij maar ik zou een moord doen voor een goeie nachtrust! Wellicht hebben jullie nog tips.

Mijn zoontje is ruim 5 maanden (18-7 geboren) en zijn schema ziet er als volgt uit:

7.00u 6 schepjes

10.00 half potje fruit (ene keer met gemak andere keer maar 1-2 mini hapjes

11.00 6 schepjes

15.00 6 schepjes

18.00 half potje groente (zelfde verhaal)

19.00 6 schepjes + 2 eetlepels pap (hierna naar bed)

23.00 7 schepjes (soms wordt ie zelf wakker en soms pak ik 'm op, drinkt half slapend)

Vervolgens komt ie vaker wel dan niet snachts voor een flesje. Laten liggen om 23u ook al gedaan maar dan komt ie vaak zelf alsnog rond 12u of hij komt midden in de nacht, dat verschilt.

Flesje van 19u later geven lukt niet want dan is de kleine man echt moe en wil ie zn flesje en dan naar bedje toe (slaapt overdag niet heel veel).

Moet er wel bijzeggen dat hij koemelkallergie heeft waarvoor we hem Allergycare voeding geven. Kunnen hem dus geen voeding voor hongerige baby's geven.



Iemand met tips?

lieve groetjes van een vermoeide mama;)

 
Ik kan me goed voorstellen dat je moe bent!

Wij hebben onze zoon een tijd lang wakker gemaakt om 23 uur en later de fles van 23uur afgebouwd in hoeveelheid. Sommige doen minder melk, andere minder schepjes (als je kunstvoeding geeft). Daarnaast is het de vraag of hij echt nog wil eten 's nachts. Misschien even laten huilen, troosten of speentje. Qua hoeveelheden overdag zit je volgens mij prima.

Iedere baby is anders. Dus het is echt zoeken wat bij jouw baby past.

Ik heb ook begrepen dat overdag voldoende slapen belangrijk is voor goede nachtrust. En het dus niet zo is dat overdag lang wakker houden helpt om 's nachts beter te slapen. Juist andersom.

Zelf vond ik boeken van Stephanie lampe fijn.

Succes!
 
Volgens mij ligt het niet aan je voedingspatroon. Zeker niet als hij alle flesjes opdrinkt. Dat is nogal wat!

Wat doe je als hij 's nachts wakker wordt? Uit bed halen, drinken geven, of alleen laten liggen en afwachten of hij in slaap valt? Doorslapen moeten ze ook leren, dus gelijk gaan kijken is dan geen goed idee.
<p style="text-align: left;">Overigens geen leuke statistiek, maar de helft van de baby's slaapt pas na 9 maanden door. Bij 12 maanden slaapt 70% door. De verhalen van baby's die na een week doorslapen zijn uitzonderingen en zeker geen richtlijn. Het is vermoeiend, maar hoort er helaas bij. Probeer het af te wisselen met je partner. Wij werkten met 'diensten'. Om de nacht 'dienst' zeg maar, dan kun je om de buurt zelf doorslapen.</p>
 
<p style="text-align: center;">Dankjulliewel mama's,</p>
Als ie snachts wakker wordt laat ik hem eventjes maar als ie het op een krijsen zet sta ik op. Speentje probeer ik maar wil ie niet. Flesje gaat vervolgens ook echt op..

Vannacht heeft is gelukkig na zn flesje van 23u geslapen tot 6u, beetje getut en 7u flesje.

Overdag probeer ik hem overigens voldoende te laten slapen:)
 
Update!

zoon zit inmiddels op een heel abder schema in overleg met de kinderarts.

7u fles

10-11 fruit

13u fles

16-17u groente

19u fles

en jawel... meneer slaapt soms van half 8 tot 6-half 7 door. Halleeelujaa!

Niet iedere nacht, maar wat een vooruitgang!
 
Terug
Bovenaan